loading...

travel

بازدید : 107
11 زمان : 1399:2

توضيحاتي در خصوص وقت سفارت آلمان

براي سفر به آلمان لازم است كه ابتدا براي گرفتن ويزاي آلمان اقدام كنيد. سفارت آلمان در تهران واقع شده است و براي انجام كارهاي مربوط به اخذ ويزا بايد از قبل اقدام به گرفتن وقت سفارت آلمان بكنيد. با گرفتن وقت سفارت مي توانيد سه نوع ويزاي تجاري، توريستي و دانشجويي را اخذ كنيد. آلمان يكي از كشورهاي عضو اتحاديه شينگن است و براي همين بايد اقدام به اخذ ويزاي شينگن كنيد.

شرايط گرفتن وقت سفارت آلمان

زماني كه به صورت آنلاين درخواست وقت سفارت آلمان مي كنيد بلافاصله يك شماره پيگيري براي شما ارسال مي شود. سپس پس از ۳۰ دقيقه يك تاييديه به همراه ديگر اطلاعات مربوط به درخواستتان دريافت خواهيد كرد. اگر اطلاعات را اشتباه وارد كرديد بلافاصله درخواست را لغو كنيد و از اول درخواست جديد بدهيد. حدودا ۶ هفته پس از ارسال اطلاعات براي گرفتن وقت سفارت آلمان به شما يك ايميل ديگر ارسال مي شود كه در آن به طور دقيق وقت سفارت براي مصاحبه با شما تعيين شده است. شما بايد ظرف يك هفته اين ايميل دوم را تاييد كنيد در غير اين صورت وقت سفارت براي مصاحبه برايتان لغو مي شود. براي درخواست وقت سفارت بايد از طريق سيستم جديدي كه راه اندازي شده اقدام كنيد. با مراجعه به سايت سفارت آلمان مي توانيد وارد اين سيستم شويد. از مراجعه حضوري به سفارت براي گرفتن وقت سفارت كشور آلمان خودداري كنيد.

مدارك مورد نياز براي تعيين وقت سفارت آلمان

به هنگام وقت سفارت آلمان، حضور شخصي كه درخواست ويزا دارد در مصاحبه اجباري است و كس ديگري به جاي او نمي تواند به مصاحبه برود بنابراين بايد تمام مدارك مورد نياز سفارت را كامل كنيد و به همراه خود داشته باشيد. اين مدارك عبارتند از:

  • پاسپورت ( گذرنامه شما بايد حداقل ۳ ماه اعتبار داشته باشد و ۲ صفحه از آن خالي باشد.)
  • شناسنامه و كپي از تمام صفحات شناسنامه
  • ترجمه انگليسي مدارك شناسايي
  • پركردن فرم مخصوص درخواست ويزاي آلمان
  • يك قطعه عكس رنگي در ابعاد ۶ در۴ با پس زمينه سفيد كه مربوط به يك سال اخير باشد
  • كپي از پاسپورت و تمام صفحاتش
  • دعوتنامه (اگر دعوتنامه داريد بايد دعوتنامه آلمان با ذكر دقيق اطلاعات دعوت كننده و دعوت شونده و فتوكپي از مداركي همچون اقامت دعوت كننده ، مشخصات حساب بانكي او)
  • فيش حقوقي خودتان

سوالات مهم در روز مصاحبه سفارت آلمان

مرحله آخر و مهم براي سفر به آلمان و گرفتن ويزاي آلمان اين است كه در سفارت از شما مصاحبه مي كنند. زمان اين مصاحبه پس از اينكه شما اقدام به گرفتن وقت سفارت آلمان كرديد مشخص مي شود. در اين مصاحبه سوال هايي از شما مي پرسند كه بايد درست و مفيد جواب دهيد. سوال هايي كه پرسيده مي شوند عموما شامل:

  • به كدام كشورهاي شينگن مي خواهيد سفر كنيد؟
  • آيا در كشورهاي عضو شينگن فاميل و يا آشنايي داريد؟
  • دليل شما از سفر به آلمان چيست؟
  • هزينه هاي سفر را چطور پرداخت خواهيد كرد؟
  • در صورتي كه ازدواج كرده ايد اطلاعات مربوط به همسرتان و شغل او چيست؟
  • به چه شغلي مشغول هستيد و محل كارتان كجاست؟
  • وضعيت تحصيلي و سواد شما چطور است؟
  • در طول سفر در كجا اقامت خواهيد داشت؟
  • درآمد و حقوق ماهانه شما چه ميزان است؟
  • آيا تا كنون به كشورهاي ديگر سفر كرده ايد؟
  • چه تضميني وجود دارد كه به ايران باز خواهيد گشت؟

شرايط تعيين وقت سفارت آلمان

دريافت وقت سفارت آلمان براي انواع ويزاها

سالانه افراد بسياري براي اهداف مختلفي چون تحصيلي، توريستي و تجاري و مهاجرت به آلمان سفر مي كنند و از اين رو براي گرفتن ويزا ابتدا بايد از وقت سفارت آلمان بگيريد و پس از ارائه مدارك لازم و در صورتي كه شرايطش را داشتيد، آلمان به شما ويزاي شينگن اعطا مي كند و با آن مي توانيد به كشورهاي حوزه اتحاديه شينگن سفر كنيد كه آلمان هم جزئي از آن است. هدف هر كس از سفر به آلمان متفاوت است و از اين رو ممكن است به دلايلي چون تجاري، توريستي و يا كاري به آلمان سفر كند. در هر يك از اين سفرها مداركي كه بايد به سفارت تحويل دهيد كمي متفاوت است. درخواست ويزا تنها از طريق وقت سفارت آلمان ميسر است اما پيش از درخواست بايد مشخص كنيد كه چه نوع ويزايي مد نظر شما مي باشد. هر يك از اين ويزاها شرايط مخصوص خود را دارند و مدت زمان اقامت شما در آلمان با توجه به ويزايتان متفاوت خواهد بود.

دريافت وقت سفارت آلمان براي ويزاي دانشجويي

دانشجوياني كه به قصد تحصيل مي خواهند ويزا بگيرند هم چند راه پيش رو دارند. براي اينكه وزارت خانه درخواست شما را بررسي كند شما بايد حتما از يك كالج يا دانشگاه پذيرش گرفته باشيد. ويزاي دانشجويي آلمان ابتدا براي 3 ماه صادر مي شود و سپس به مدت يك الي دو سال قابل تمديد است. دقت كنيد كه شما نمي توانيد براي ويزاي شينگن يا توريستي اقدام به گرفتن وقت سفارت كنيد و در صورتي كه ويزاي شينگن يا توريستي بگيريد سپس نمي توانيد آن را به ويزاي دانشجويي تبديل كنيد. بايد تمام مدارك را به همراه گواهي پايان دوره متوسطه، پيش دانشگاهي و دانشگاه به همراه ترجمه آن ها هم ضميمه مداركتان كنيد.

دريافت وقت سفارت آلمان براي ويزاي توريستي

افراد زيادي قصد شركت در تور آلمان مي روند و آلمان در بين كشورهاي اروپايي بيشتر براي ايرانيان شناخته شده است. پس از گرفتن وقت سفارت آلمان بايد همه مداركتان را هم به صورت دقيق و كامل به سفارت بفرستيد. مدارك مورد نياز را در ادامه معرفي كرده ايم. اگر قصد داريد با همسرتان سفر كنيد بايد اطلاعات مربوط به او را هم ضميمه مداركتان كنيد. براي كساني كه زير ۱۸ سال دارند اجازه قيم قانوني و براي زنان متاهل اجازه همسر لازم مي باشد. انواع ديگر وقت سفارت آلمان شامل سفر كاري و تجاري مي باشد.

دريافت وقت سفارت آلمان براي ويزاي كاري

با توجه به سوابق كاري و تحصيلي تان ممكن است يك شركت در آلمان قصد استخدام شما را داشته باشد. در اين صورت شما مي توانيد اقدام به گرفتن ويزاي كاري كنيد. در اين صورت بايد ابتدا شركت مورد نظر براي شما يك دعوتنامه بفرستد. اين دعوت نامه بايد مهر و امضاي رسمي شركت را داشته باشد. سپس شما با دعوتنامه كاري و ساير مداركي كه در بالا ذكر شد پس از گرفتن وقت سفارت آلمان، به آن جا مراجعه مي كنيد. سفارت سپس درخواست شما را بررسي مي كند و اگر مدارك شما ايرادي نداشته باشد با ويزاي كاري شما موافقت مي كند.

دريافت وقت سفارت آلمان براي ويزاي ازدواج

براي اخذ ويزاي آلمان از طريق ازدواج بايد با شخصي ازدواج كنيد كه تابعيت آلمان را دارد. براي اخذ ويزاي نامزدي بايد شرايط تابعيت و ازدواج كشور آلمان را داشته باشيد. شما بايد مدارك ازدواج رسمي خود را به سفارت بفرستيد. سفارت مدارك شما را بررسي مي كند و اگر مشكلي در آن ها وجود نداشت ويزاي ازدواج آلمان برايتان صادر مي شود.

دريافت وقت سفارت آلمان براي ويزاي شينگن

كشورهايي عضو اتحاديه شينگن هستند و طبق قانون مشتركي كه بين اين كشورها وضع شده است براي سفر به آن‌ ها به ويزاي شينگن احتياج خواهيد داشت. آلمان هم يكي از كشورهاي شينگن است. قوانين مربوط به سفر در اتحاديه شينگن يكسان است. براي سفر به آلمان هم احتياج به ويزاي شينگن داريد و براي اخذ اين ويزا بايد از قبل اقدام به گرفتن وقت سفارت آلمان بكنيد. ويزاي شينگن انواع مختلفي دارد و براي انواع سفرها به مسافران داده مي شود.

دريافت وقت سفارت آلمان براي ويزاي شينگن

هزينه هاي دريافت وقت سفارت آلمان

پس از پر كردن فرم هاي ويزا و گرفتن وقت سفارت آلمان، به شما زماني براي انجام مصاحبه اعلام مي شود. پس از مشخص شدن وقت سفارت براي مصاحبه شما بايد همراه خودتان پول هم داشته باشيد. اين هزينه ها به صورت يورو از شما دريافت مي شوند و نمي توانيد كارت بكشيد بنابراين پول نقد همراه خود داشته باشيد. همه هزينه ها همان جا در سفارت از شما گرفته مي شود. سفارت آلمان از شما سكه نمي گيرد و تنها ۵ تا اسكناس صد يورويي از شما مي گيرد.

نكاتي كه بايد به هنگام گرفتن وقت سفارت آلمان بدانيد

  • شما براي سفر به آلمان مي توانيد از طريق تمام سفارت هاي عضو اتحاديه شينگن اقدام كنيد البته بهتر است از طريق گرفتن وقت سفارت آلمان براي گرفتن ويزا اقدام كنيد تا سفارت كشورهاي ديگر.
  • مدارك مورد نياز ممكن است بنا به صلاح ديد سفارت و نوع سفرتان كمي متفاوت از منابع معرفي شده باشد بنابراين قبل از ارسال مدارك حتما سايت سفارت را بررسي كنيد.
  • مدارك شما بايد در دارالترجمه ها ترجمه شوند و مهر رسمي دادگستري داشته باشند.
  • هزينه هاي مربوط به ويزا در سفارت اخذ مي شود. ويزا ها معمولا يك زمان مشخص دارند و بايد در آن مدت سفرتان را انجام دهيد.

تاثير دعوتنامه آلمان در گرفتن وقت سفارت آلمان

براي سفر توريستي، تجاري و يا تحصيلي به آلمان مي توانيد با داشتن يك دعوتنامه، اقدام به گرفتن وقت سفارت آلمان براي اخذ ويزا كنيد. با داشتن يك دعوتنامه آلمان به صورت رسمي يا غير رسمي مي توانيد مراحل اخذ ويزاي آلمان را سرعت ببخشيد و شانس خود براي گرفتن ويزاي آلمان را هم بيشتر كنيد. دعوتنامه آلمان در واقع نامه اي است كه از طرف يكي از بستگان شما در كشوري كه قصد سفر به آن را داريد براي شما فرستاده مي شود. دعوتنامه آلمان تضميني براي گرفتن ويزا نيستند ولي براي سفر به آلمان با داشتن يك دعوتنامه از خويشاوندان درجه يكتان مي توانيد شانس بيشتري براي سفر و گرفتن ويزا داشته باشيد. در صورتي كه از يكي از خويشاوندان خود دعوتنامه دريافت كرده ايد مي توانيد تمام مدارك لازم را آماده كرده و پس از گرفتن وقت سفارت كشور آلمان، به سفارت مراجعه كنيد تا مراحل اخذ ويزا را تكميل كنيد.

موارد ذكر شده در دعوتنامه آلمان

  • اطلاعات شخص دعوت شونده: نام و نام خانوادگي، تاريخ تولد، آدرس زندگي و شماره تماس او، شغل او، كپي از مداركي كه اقامت او در آلمان را مشخص مي كند و وضعيت اقامت او در آلمان بايد كاملا مشخص باشد.
  • اطلاعات مورد نياز شخص دعوت كننده: نام و نام خانوادگي خودش، تاريخ تولد، آدرس منزل و شماره تلفن، رابطه خودش و كسي كه قصد سفر به آلمان دارد، هدف شما از سفر به آلمان، مدت زمان اقامت شما در آلمان و اينكه در كدام هتل ها و يا شهرها اقامت خواهيد داشت و پرداخت هزينه هايتان به چه صورتي خواهد بود. همچنين بايد اطلاعات مربوط به زمان ترك و خروج شما از آلمان هم وارد شود.

انواع ويزاي شينگن

با اخذ اين ويزا مي توانيد به كشورهاي عضو اتحاديه شينگن به مدت 90 الي 6 ماه سفر كنيد. از لحظه ورود شما به يكي از اين كشورها اين مدت زمان در نظر گرفته مي شود. ويزاي اتحاديه شينگن در واقع همان ويزاي توريستي و براي سفر به آلمان به اين ويزا احتياج خواهيد داشت.

انواع ويزاي شينگن

ويزاي شينگن خود به چند دسته ديگر تقسيم مي شود كه شامل:

ويزاي شينگن نوع A

ويزاي نوع A براي كساني است كه مي خواهند در مقصد مورد نظر تنها هواپيماي خود را عوض كنند. مثلا مي خواهند در فرودگاه آلمان پياده شده و سپس سوار هواپيماي ديگري شوند.

ويزاي شينگن نوع B

ويزاي نوع Bهم تقريبا مشابه مورد اول است با اين تفاوت كه با اين ويزا شما مي توانيد از آلمان به يك كشور كه عضو اتحاديه شيگن نيست سفر كنيد اما در قبلي تنها مي توانيد از آلمان به يك كشور شينگن ديگر پرواز كنيد.

ويزاي شينگن نوع C

ويزاي نوع C پر كاربردترين نوع ويزا مي باشد. از اين ويزا براي سفرهاي توريستي استفاده مي شود. مدت اقامت در آلمان هم بستگي به اين دارد كه سفارت چه تصميمي درباره شما بگيرد.

ويزاي ملي شينگن يا نوع D

به اين ويزا، ويزاي نوع D هم گفته مي شود. اين ويزا براي كساني كه در يك مدت طولاني و مشخصي قصد سفر به آلمان دارند ارائه مي شود. بسته به هدف شما از سفر، اين ويزا مي تواند براي يك بار يا چند بار سفر صادر شود. اين ويزا در شرايط زير ارائه مي شود:

دانشجوياني كه به خاطر كارهاي تحقيقاتي براي مدتي مشخص به كشورهاي شينگن قصد سفر دارند. متخصصاني كه هدف آن ها از سفر به آلمان به اشتراك گذاشتن مهارتشان به كشورهاي عضو شينگن است و در اين بين هنرمندان و ورزشكاران هم جاي دارند. موارد اضطراري براي افرادي كه براي مدت مشخصي نمي توانند كشور عضو شينگن را ترك كنند مثلا كساني كه در بيمارستان بستري شده اند. دانشجوياني كه در يك مدت معيني قصد تحصيل در يكي از دوره هاي آموزشي در كشورهاي شينگن را دارند.

در چه شرايط امكان اخذ ويزا وجود ندارد

  • پيش از گرفتن وقت سفارت آلمان به اين نكات توجه كنيد. براي اينكه درخواست ويزا بدهيد بايد حدودا ۳ ماه به سفرتان مانده باشد و اگر بيشتر از ۳ ماه به سفرتان مانده باشد امكان درخواست ويزا نداريد هرچند مي توانيد از ماه ها جلوتر اقدام به گرفتن وقت سفارت آلمان كنيد. توصيه مي كنيم كه حتما از چند ماه جلوتر اقدام به گرفتن وقت سفارت كنيد زيرا سفارت ممكن است در ايام خاصي شلوغ باشد.
  • فرم درخواست شما بايد حتما امضا داشته باشد و اطلاعات آن به درستي تكميل شده باشد.
  • پاسپورت شما بايد حداقل ۳ ماه اعتبار داشته باشد و ۲ صفحه خالي داشته باشد.
  • عكسي كه روي پاسپورت شما قرار دارد بايد متعلق به يك سال اخير باشد و قديمي نباشد.
  • دقت كنيد زماني كه اقدام به گرفتن وقت سفارت از كشور آلمان مي كنيد حتما مداركتان درست و كامل باشد زيرا مدارك ناقص شما رد مي شود و بايد همه اين مراحل را باز هم طي كنيد.

شرايط امكان اخذ ويزاي المان

سفارت كشور آلمان در ايران

سفارت آلمان در تهران و در آدرس خيابان فردوسي، پلاك ۳۲۴-۳۲۰ قرار دارد. همچنين مكاتباتي كه از طريق فكس يا ايميل با سفارت انجام مي دهيد بايد حتما به زبان آلماني يا انگليسي باشد و به مكاتباتي كه به زبان فارسي نوشته شده اند ترتيب عمل داده نخواهد شد. براي گرفتن وقت سفارت آلمان بايد به صورت آنلاين اقدام كنيد. براي گرفتن وقت سفارت آلمان دقت كنيد كه چه ساعت هايي مي توانيد به سفارت مراجعه كنيد. سفارت آلمان در وبسايت مربوط به خود، روزهايي تعطيلي سفارت را مشخص كرده است و همچنين ساعات كاري سفارت در ماه هاي مختلف موجود مي باشد.

ساعات كاري سفارت آلمان

سفارت آلمان روزهاي يك شنبه، چهار شنبه و پنج شنبه از ساعت ۷ صبح الي ۳ و نيم بعد از ظهر و روزهاي دوشنبه و سه شنبه هم از ساعت ۷ صبح الي ۴ بعد از ظهر سفارت آلمان باز مي باشد. بنابراين براي مراجعه به سفارت ابتدا بايد به صورت آنلاين اقدام به گرفتن وقت سفارت آلمان بكنيد و سپس در روزهاي مشخص شده به آن مراجعه كنيد.

همچنين سفارت در روزهاي جمعه و شنبه تعطيل مي باشد. در تابستان (در ماه هاي جولاي و آگست) ساعات كاري سفارت از ساعت ۷ صبح الي ۲ و نيم ظهر مي باشد. قسمت مربوط به تاييد مدارك از ساعت ۷ و نيم صبح تا ۱۰ و نيم كار مي كند و بايد از قبل اقدام به گرفتن وقت سفارت كنيد. در روزهايي مثل عيد پاك، عيد نوروز، عاشورا، كريسمس و تعطيلاتي از اين قبيل، سفارت آلمان تعطيل مي باشد.

منبع : وقت فوري سفارت آلمان

توضيحاتي در خصوص وقت سفارت آلمان

براي سفر به آلمان لازم است كه ابتدا براي گرفتن ويزاي آلمان اقدام كنيد. سفارت آلمان در تهران واقع شده است و براي انجام كارهاي مربوط به اخذ ويزا بايد از قبل اقدام به گرفتن وقت سفارت آلمان بكنيد. با گرفتن وقت سفارت مي توانيد سه نوع ويزاي تجاري، توريستي و دانشجويي را اخذ كنيد. آلمان يكي از كشورهاي عضو اتحاديه شينگن است و براي همين بايد اقدام به اخذ ويزاي شينگن كنيد.

شرايط گرفتن وقت سفارت آلمان

زماني كه به صورت آنلاين درخواست وقت سفارت آلمان مي كنيد بلافاصله يك شماره پيگيري براي شما ارسال مي شود. سپس پس از ۳۰ دقيقه يك تاييديه به همراه ديگر اطلاعات مربوط به درخواستتان دريافت خواهيد كرد. اگر اطلاعات را اشتباه وارد كرديد بلافاصله درخواست را لغو كنيد و از اول درخواست جديد بدهيد. حدودا ۶ هفته پس از ارسال اطلاعات براي گرفتن وقت سفارت آلمان به شما يك ايميل ديگر ارسال مي شود كه در آن به طور دقيق وقت سفارت براي مصاحبه با شما تعيين شده است. شما بايد ظرف يك هفته اين ايميل دوم را تاييد كنيد در غير اين صورت وقت سفارت براي مصاحبه برايتان لغو مي شود. براي درخواست وقت سفارت بايد از طريق سيستم جديدي كه راه اندازي شده اقدام كنيد. با مراجعه به سايت سفارت آلمان مي توانيد وارد اين سيستم شويد. از مراجعه حضوري به سفارت براي گرفتن وقت سفارت كشور آلمان خودداري كنيد.

مدارك مورد نياز براي تعيين وقت سفارت آلمان

به هنگام وقت سفارت آلمان، حضور شخصي كه درخواست ويزا دارد در مصاحبه اجباري است و كس ديگري به جاي او نمي تواند به مصاحبه برود بنابراين بايد تمام مدارك مورد نياز سفارت را كامل كنيد و به همراه خود داشته باشيد. اين مدارك عبارتند از:

  • پاسپورت ( گذرنامه شما بايد حداقل ۳ ماه اعتبار داشته باشد و ۲ صفحه از آن خالي باشد.)
  • شناسنامه و كپي از تمام صفحات شناسنامه
  • ترجمه انگليسي مدارك شناسايي
  • پركردن فرم مخصوص درخواست ويزاي آلمان
  • يك قطعه عكس رنگي در ابعاد ۶ در۴ با پس زمينه سفيد كه مربوط به يك سال اخير باشد
  • كپي از پاسپورت و تمام صفحاتش
  • دعوتنامه (اگر دعوتنامه داريد بايد دعوتنامه آلمان با ذكر دقيق اطلاعات دعوت كننده و دعوت شونده و فتوكپي از مداركي همچون اقامت دعوت كننده ، مشخصات حساب بانكي او)
  • فيش حقوقي خودتان

سوالات مهم در روز مصاحبه سفارت آلمان

مرحله آخر و مهم براي سفر به آلمان و گرفتن ويزاي آلمان اين است كه در سفارت از شما مصاحبه مي كنند. زمان اين مصاحبه پس از اينكه شما اقدام به گرفتن وقت سفارت آلمان كرديد مشخص مي شود. در اين مصاحبه سوال هايي از شما مي پرسند كه بايد درست و مفيد جواب دهيد. سوال هايي كه پرسيده مي شوند عموما شامل:

  • به كدام كشورهاي شينگن مي خواهيد سفر كنيد؟
  • آيا در كشورهاي عضو شينگن فاميل و يا آشنايي داريد؟
  • دليل شما از سفر به آلمان چيست؟
  • هزينه هاي سفر را چطور پرداخت خواهيد كرد؟
  • در صورتي كه ازدواج كرده ايد اطلاعات مربوط به همسرتان و شغل او چيست؟
  • به چه شغلي مشغول هستيد و محل كارتان كجاست؟
  • وضعيت تحصيلي و سواد شما چطور است؟
  • در طول سفر در كجا اقامت خواهيد داشت؟
  • درآمد و حقوق ماهانه شما چه ميزان است؟
  • آيا تا كنون به كشورهاي ديگر سفر كرده ايد؟
  • چه تضميني وجود دارد كه به ايران باز خواهيد گشت؟

شرايط تعيين وقت سفارت آلمان

دريافت وقت سفارت آلمان براي انواع ويزاها

سالانه افراد بسياري براي اهداف مختلفي چون تحصيلي، توريستي و تجاري و مهاجرت به آلمان سفر مي كنند و از اين رو براي گرفتن ويزا ابتدا بايد از وقت سفارت آلمان بگيريد و پس از ارائه مدارك لازم و در صورتي كه شرايطش را داشتيد، آلمان به شما ويزاي شينگن اعطا مي كند و با آن مي توانيد به كشورهاي حوزه اتحاديه شينگن سفر كنيد كه آلمان هم جزئي از آن است. هدف هر كس از سفر به آلمان متفاوت است و از اين رو ممكن است به دلايلي چون تجاري، توريستي و يا كاري به آلمان سفر كند. در هر يك از اين سفرها مداركي كه بايد به سفارت تحويل دهيد كمي متفاوت است. درخواست ويزا تنها از طريق وقت سفارت آلمان ميسر است اما پيش از درخواست بايد مشخص كنيد كه چه نوع ويزايي مد نظر شما مي باشد. هر يك از اين ويزاها شرايط مخصوص خود را دارند و مدت زمان اقامت شما در آلمان با توجه به ويزايتان متفاوت خواهد بود.

دريافت وقت سفارت آلمان براي ويزاي دانشجويي

دانشجوياني كه به قصد تحصيل مي خواهند ويزا بگيرند هم چند راه پيش رو دارند. براي اينكه وزارت خانه درخواست شما را بررسي كند شما بايد حتما از يك كالج يا دانشگاه پذيرش گرفته باشيد. ويزاي دانشجويي آلمان ابتدا براي 3 ماه صادر مي شود و سپس به مدت يك الي دو سال قابل تمديد است. دقت كنيد كه شما نمي توانيد براي ويزاي شينگن يا توريستي اقدام به گرفتن وقت سفارت كنيد و در صورتي كه ويزاي شينگن يا توريستي بگيريد سپس نمي توانيد آن را به ويزاي دانشجويي تبديل كنيد. بايد تمام مدارك را به همراه گواهي پايان دوره متوسطه، پيش دانشگاهي و دانشگاه به همراه ترجمه آن ها هم ضميمه مداركتان كنيد.

دريافت وقت سفارت آلمان براي ويزاي توريستي

افراد زيادي قصد شركت در تور آلمان مي روند و آلمان در بين كشورهاي اروپايي بيشتر براي ايرانيان شناخته شده است. پس از گرفتن وقت سفارت آلمان بايد همه مداركتان را هم به صورت دقيق و كامل به سفارت بفرستيد. مدارك مورد نياز را در ادامه معرفي كرده ايم. اگر قصد داريد با همسرتان سفر كنيد بايد اطلاعات مربوط به او را هم ضميمه مداركتان كنيد. براي كساني كه زير ۱۸ سال دارند اجازه قيم قانوني و براي زنان متاهل اجازه همسر لازم مي باشد. انواع ديگر وقت سفارت آلمان شامل سفر كاري و تجاري مي باشد.

دريافت وقت سفارت آلمان براي ويزاي كاري

با توجه به سوابق كاري و تحصيلي تان ممكن است يك شركت در آلمان قصد استخدام شما را داشته باشد. در اين صورت شما مي توانيد اقدام به گرفتن ويزاي كاري كنيد. در اين صورت بايد ابتدا شركت مورد نظر براي شما يك دعوتنامه بفرستد. اين دعوت نامه بايد مهر و امضاي رسمي شركت را داشته باشد. سپس شما با دعوتنامه كاري و ساير مداركي كه در بالا ذكر شد پس از گرفتن وقت سفارت آلمان، به آن جا مراجعه مي كنيد. سفارت سپس درخواست شما را بررسي مي كند و اگر مدارك شما ايرادي نداشته باشد با ويزاي كاري شما موافقت مي كند.

دريافت وقت سفارت آلمان براي ويزاي ازدواج

براي اخذ ويزاي آلمان از طريق ازدواج بايد با شخصي ازدواج كنيد كه تابعيت آلمان را دارد. براي اخذ ويزاي نامزدي بايد شرايط تابعيت و ازدواج كشور آلمان را داشته باشيد. شما بايد مدارك ازدواج رسمي خود را به سفارت بفرستيد. سفارت مدارك شما را بررسي مي كند و اگر مشكلي در آن ها وجود نداشت ويزاي ازدواج آلمان برايتان صادر مي شود.

دريافت وقت سفارت آلمان براي ويزاي شينگن

كشورهايي عضو اتحاديه شينگن هستند و طبق قانون مشتركي كه بين اين كشورها وضع شده است براي سفر به آن‌ ها به ويزاي شينگن احتياج خواهيد داشت. آلمان هم يكي از كشورهاي شينگن است. قوانين مربوط به سفر در اتحاديه شينگن يكسان است. براي سفر به آلمان هم احتياج به ويزاي شينگن داريد و براي اخذ اين ويزا بايد از قبل اقدام به گرفتن وقت سفارت آلمان بكنيد. ويزاي شينگن انواع مختلفي دارد و براي انواع سفرها به مسافران داده مي شود.

دريافت وقت سفارت آلمان براي ويزاي شينگن

هزينه هاي دريافت وقت سفارت آلمان

پس از پر كردن فرم هاي ويزا و گرفتن وقت سفارت آلمان، به شما زماني براي انجام مصاحبه اعلام مي شود. پس از مشخص شدن وقت سفارت براي مصاحبه شما بايد همراه خودتان پول هم داشته باشيد. اين هزينه ها به صورت يورو از شما دريافت مي شوند و نمي توانيد كارت بكشيد بنابراين پول نقد همراه خود داشته باشيد. همه هزينه ها همان جا در سفارت از شما گرفته مي شود. سفارت آلمان از شما سكه نمي گيرد و تنها ۵ تا اسكناس صد يورويي از شما مي گيرد.

نكاتي كه بايد به هنگام گرفتن وقت سفارت آلمان بدانيد

  • شما براي سفر به آلمان مي توانيد از طريق تمام سفارت هاي عضو اتحاديه شينگن اقدام كنيد البته بهتر است از طريق گرفتن وقت سفارت آلمان براي گرفتن ويزا اقدام كنيد تا سفارت كشورهاي ديگر.
  • مدارك مورد نياز ممكن است بنا به صلاح ديد سفارت و نوع سفرتان كمي متفاوت از منابع معرفي شده باشد بنابراين قبل از ارسال مدارك حتما سايت سفارت را بررسي كنيد.
  • مدارك شما بايد در دارالترجمه ها ترجمه شوند و مهر رسمي دادگستري داشته باشند.
  • هزينه هاي مربوط به ويزا در سفارت اخذ مي شود. ويزا ها معمولا يك زمان مشخص دارند و بايد در آن مدت سفرتان را انجام دهيد.

تاثير دعوتنامه آلمان در گرفتن وقت سفارت آلمان

براي سفر توريستي، تجاري و يا تحصيلي به آلمان مي توانيد با داشتن يك دعوتنامه، اقدام به گرفتن وقت سفارت آلمان براي اخذ ويزا كنيد. با داشتن يك دعوتنامه آلمان به صورت رسمي يا غير رسمي مي توانيد مراحل اخذ ويزاي آلمان را سرعت ببخشيد و شانس خود براي گرفتن ويزاي آلمان را هم بيشتر كنيد. دعوتنامه آلمان در واقع نامه اي است كه از طرف يكي از بستگان شما در كشوري كه قصد سفر به آن را داريد براي شما فرستاده مي شود. دعوتنامه آلمان تضميني براي گرفتن ويزا نيستند ولي براي سفر به آلمان با داشتن يك دعوتنامه از خويشاوندان درجه يكتان مي توانيد شانس بيشتري براي سفر و گرفتن ويزا داشته باشيد. در صورتي كه از يكي از خويشاوندان خود دعوتنامه دريافت كرده ايد مي توانيد تمام مدارك لازم را آماده كرده و پس از گرفتن وقت سفارت كشور آلمان، به سفارت مراجعه كنيد تا مراحل اخذ ويزا را تكميل كنيد.

موارد ذكر شده در دعوتنامه آلمان

  • اطلاعات شخص دعوت شونده: نام و نام خانوادگي، تاريخ تولد، آدرس زندگي و شماره تماس او، شغل او، كپي از مداركي كه اقامت او در آلمان را مشخص مي كند و وضعيت اقامت او در آلمان بايد كاملا مشخص باشد.
  • اطلاعات مورد نياز شخص دعوت كننده: نام و نام خانوادگي خودش، تاريخ تولد، آدرس منزل و شماره تلفن، رابطه خودش و كسي كه قصد سفر به آلمان دارد، هدف شما از سفر به آلمان، مدت زمان اقامت شما در آلمان و اينكه در كدام هتل ها و يا شهرها اقامت خواهيد داشت و پرداخت هزينه هايتان به چه صورتي خواهد بود. همچنين بايد اطلاعات مربوط به زمان ترك و خروج شما از آلمان هم وارد شود.

انواع ويزاي شينگن

با اخذ اين ويزا مي توانيد به كشورهاي عضو اتحاديه شينگن به مدت 90 الي 6 ماه سفر كنيد. از لحظه ورود شما به يكي از اين كشورها اين مدت زمان در نظر گرفته مي شود. ويزاي اتحاديه شينگن در واقع همان ويزاي توريستي و براي سفر به آلمان به اين ويزا احتياج خواهيد داشت.

انواع ويزاي شينگن

ويزاي شينگن خود به چند دسته ديگر تقسيم مي شود كه شامل:

ويزاي شينگن نوع A

ويزاي نوع A براي كساني است كه مي خواهند در مقصد مورد نظر تنها هواپيماي خود را عوض كنند. مثلا مي خواهند در فرودگاه آلمان پياده شده و سپس سوار هواپيماي ديگري شوند.

ويزاي شينگن نوع B

ويزاي نوع Bهم تقريبا مشابه مورد اول است با اين تفاوت كه با اين ويزا شما مي توانيد از آلمان به يك كشور كه عضو اتحاديه شيگن نيست سفر كنيد اما در قبلي تنها مي توانيد از آلمان به يك كشور شينگن ديگر پرواز كنيد.

ويزاي شينگن نوع C

ويزاي نوع C پر كاربردترين نوع ويزا مي باشد. از اين ويزا براي سفرهاي توريستي استفاده مي شود. مدت اقامت در آلمان هم بستگي به اين دارد كه سفارت چه تصميمي درباره شما بگيرد.

ويزاي ملي شينگن يا نوع D

به اين ويزا، ويزاي نوع D هم گفته مي شود. اين ويزا براي كساني كه در يك مدت طولاني و مشخصي قصد سفر به آلمان دارند ارائه مي شود. بسته به هدف شما از سفر، اين ويزا مي تواند براي يك بار يا چند بار سفر صادر شود. اين ويزا در شرايط زير ارائه مي شود:

دانشجوياني كه به خاطر كارهاي تحقيقاتي براي مدتي مشخص به كشورهاي شينگن قصد سفر دارند. متخصصاني كه هدف آن ها از سفر به آلمان به اشتراك گذاشتن مهارتشان به كشورهاي عضو شينگن است و در اين بين هنرمندان و ورزشكاران هم جاي دارند. موارد اضطراري براي افرادي كه براي مدت مشخصي نمي توانند كشور عضو شينگن را ترك كنند مثلا كساني كه در بيمارستان بستري شده اند. دانشجوياني كه در يك مدت معيني قصد تحصيل در يكي از دوره هاي آموزشي در كشورهاي شينگن را دارند.

در چه شرايط امكان اخذ ويزا وجود ندارد

  • پيش از گرفتن وقت سفارت آلمان به اين نكات توجه كنيد. براي اينكه درخواست ويزا بدهيد بايد حدودا ۳ ماه به سفرتان مانده باشد و اگر بيشتر از ۳ ماه به سفرتان مانده باشد امكان درخواست ويزا نداريد هرچند مي توانيد از ماه ها جلوتر اقدام به گرفتن وقت سفارت آلمان كنيد. توصيه مي كنيم كه حتما از چند ماه جلوتر اقدام به گرفتن وقت سفارت كنيد زيرا سفارت ممكن است در ايام خاصي شلوغ باشد.
  • فرم درخواست شما بايد حتما امضا داشته باشد و اطلاعات آن به درستي تكميل شده باشد.
  • پاسپورت شما بايد حداقل ۳ ماه اعتبار داشته باشد و ۲ صفحه خالي داشته باشد.
  • عكسي كه روي پاسپورت شما قرار دارد بايد متعلق به يك سال اخير باشد و قديمي نباشد.
  • دقت كنيد زماني كه اقدام به گرفتن وقت سفارت از كشور آلمان مي كنيد حتما مداركتان درست و كامل باشد زيرا مدارك ناقص شما رد مي شود و بايد همه اين مراحل را باز هم طي كنيد.

شرايط امكان اخذ ويزاي المان

سفارت كشور آلمان در ايران

سفارت آلمان در تهران و در آدرس خيابان فردوسي، پلاك ۳۲۴-۳۲۰ قرار دارد. همچنين مكاتباتي كه از طريق فكس يا ايميل با سفارت انجام مي دهيد بايد حتما به زبان آلماني يا انگليسي باشد و به مكاتباتي كه به زبان فارسي نوشته شده اند ترتيب عمل داده نخواهد شد. براي گرفتن وقت سفارت آلمان بايد به صورت آنلاين اقدام كنيد. براي گرفتن وقت سفارت آلمان دقت كنيد كه چه ساعت هايي مي توانيد به سفارت مراجعه كنيد. سفارت آلمان در وبسايت مربوط به خود، روزهايي تعطيلي سفارت را مشخص كرده است و همچنين ساعات كاري سفارت در ماه هاي مختلف موجود مي باشد.

ساعات كاري سفارت آلمان

سفارت آلمان روزهاي يك شنبه، چهار شنبه و پنج شنبه از ساعت ۷ صبح الي ۳ و نيم بعد از ظهر و روزهاي دوشنبه و سه شنبه هم از ساعت ۷ صبح الي ۴ بعد از ظهر سفارت آلمان باز مي باشد. بنابراين براي مراجعه به سفارت ابتدا بايد به صورت آنلاين اقدام به گرفتن وقت سفارت آلمان بكنيد و سپس در روزهاي مشخص شده به آن مراجعه كنيد.

همچنين سفارت در روزهاي جمعه و شنبه تعطيل مي باشد. در تابستان (در ماه هاي جولاي و آگست) ساعات كاري سفارت از ساعت ۷ صبح الي ۲ و نيم ظهر مي باشد. قسمت مربوط به تاييد مدارك از ساعت ۷ و نيم صبح تا ۱۰ و نيم كار مي كند و بايد از قبل اقدام به گرفتن وقت سفارت كنيد. در روزهايي مثل عيد پاك، عيد نوروز، عاشورا، كريسمس و تعطيلاتي از اين قبيل، سفارت آلمان تعطيل مي باشد.

منبع : وقت فوري سفارت آلمان

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 28
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 582
  • بازدید سال : 2150
  • بازدید کلی : 11233
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی