loading...

travel

بازدید : 112
11 زمان : 1399:2

توضيحي مختصر درباره ايران

كشور ايران به عنوان يكي از بزرگترين و پيشرفته‌ترين كشورهاي خاورميانه شناخته مي‌ شود. كشور پهناور ايران داراي فرهنگ ها و اقليم آب و هوايي گوناگوني است و همين موضوع باعث شده تا تنوع فرهنگي و تنوع جاذبه هاي طبيعي و تاريخي فراواني در اين كشور جاي گيرد. زيبايي هاي منحصر به فرد ايران توريست هاي بسيار فراواني را از سراسر دنيا به سمت ايران روانه مي‌كند و به همين علت است كه كشور ايران به عنوان يكي از برترين صاحبان جاذبه هاي توريستي در دنيا شناخته مي شود.

ناگفته نماند كه علاوه بر جاذبه هاي توريستي، كشور ايران گنجينه اي بسيار مهم براي سرمايه گذاري شركت هاي غير ايراني است. ايرانيان و دولت ايران تلاش مي‌ كنند تا تسهيلات مناسبي را براي سرمايه‌ گذاران خارجي فراهم بينند تا سرمايه گذاري در ايران را افزايش دهند.

با توجه به تمامي اين موارد مي‌ توان گفت كه ايران يك كشور فوق العاده براي سفر به آن بوده و به همين علت است كه ويزاي ايران از جمله ويزاهايي است كه در منطقه خاورميانه مورد استقبال بيشتر افراد قرار مي‌ گيرد.

چرا بايد ويزاي ايران بگيريم ؟

همانطور كه مشخص است و در بالا نيز به آن اشاره كرديم، ايران به عنوان يك كشور مقصد براي انگيزه هاي متفاوت مناسب است. فرقي نمي كند كه شما قصد داريد براي سفر توريستي به ايران سفر كنيد يا براي سرمايه گذاري مالي و حتي ادامه تحصيل و يا كار به ايران سفر مي كنيد، در هر صورت شما بايد ويزاي ايران را دريافت نموده تا بتوانيد به اين كشور وارد شويد. اخذ ويزاي ايران به شما كمك مي كند تا در سفر به ايران با آسودگي خاطر در اين كشور به گشت و گذار بپردازيد و يا براي معامله يا سرمايه گذاري اقدام به فعاليت كنيد. اينكه چرا ويزاي ايران بايد گرفته شود بيشتر به اين موضوع مربوط است كه شما با سفر به ايران مي توانيد زيبايي هاي فوق العاده اي را در يك سفر به دست آوريد.

قوانين دريافت ويزاي ايران

قوانين دريافت ويزاي ايران عموماً با سهولت همراه شده و قانونگذاران ايراني تلاش كرده اند تا براي ورود شهروندان ديگر كشورها به ايران تا جاي ممكن كار را ساده تر نمايند. البته براي برخي از اتباع كشورها مثل شهروندان آمريكايي ممكن است دريافت ويزاي ايران زمان بيشتري ببرد. همچنين شهروندان برخي ديگر از كشورها نيز حق ورود به ايران را ندارند كه البته اين قانون تنها شامل رژيم اشغالگر قدس مي شود.

ناگفته نماند كه دولت ايران به منظور تسهيل ورود گردشگران به اين كشور تلاش كرده تا با صدور ويزاي فرودگاهي سفرهاي توريستي را براي گردشگران به ايران راحت‌ تر كند. همچنين شهروندان ۷ كشور مثل تركيه، سوريه، جمهوري آذربايجان، گرجستان، لبنان و چند كشور ديگر بدون داشتن ويزاي ايران مي ‌توانند به خاك اين كشور وارد شوند. البته اتلاع اين كشورها بايد بدانند كه حتما بايد گذرنامه آنها ۶ ماه اعتبار داشته باشد. مدت زمان اقامت اين افراد در ايران نيز بسته به توافقاتي دارد كه دولت ‌هاي اين كشورها با يكديگر داشته‌اند.

نكته ديگري كه بايد در مورد قوانين دريافت ويزاي ايران اشاره كنيم اين است كه ورود و اقامت كمتر از ۱۴ روز در مناطق آزاد ايران مثل كيش، قشم و چابهار بدون ويزاي ايران امكان پذير است. البته اگر قرار باشد اقامت بيش از ۱۴ روز در اين مناطق طول بكشد، بايد حتما اقدام به اخذ ويزاي ايران نمايند.

انواع ويزاي ايران

ايران در حال حاضر 13 نوع ويزا صادر مي كند كه در ادامه به انواع ويزاي ايران اشاره مختصر مي كنيم:

  • ويزا ويژه ورود ورزشكاران به كشور
  • ويزاي ايران براي سفرهاي توريستي
  • ويزا جهت ورود زائران به ايران
  • ويزاي ايران براي مقامات سياسي كشورها
  • ويزاي تحصيلي ايران براي ادامه تحصيل در اين كشور
  • ويزاي كار در ايران
  • ويزاي تجاري ايران براي تجارت در اين كشور
  • ويزاي ايران ويژه كاركنان وسايل نقليه مثل هواپيما و قطار
  • ويزاي خبري ويژه روزنامه نگاران و خبرنگاران خبرگزاري هاي رسمي
  • ويزاي ويژه كارشناسان
  • ويزاي ايران به منظور ازدواج با اتباع ايراني
  • ويزاي ايران ويژه اتباع خارجي كه در سه ماه بعد به ايران باز مي گردند.
  • ويزاي خروج جهت افرادي كه قصد بازگشت مجدد به ايران را ندارند.

شرايط دريافت ويزاي ايران

همانطور كه اشاره كرديم شرايط دريافت ويزاي ايران براي كشورهاي مختلف متفاوت بوده و شهروندان هر كشور بسته به شرايطي كه دولت آن كشور با ايران دارد، شرايطي را براي اخذ ويزاي ايران به دنبال خواهند داشت.

يكي از نكات مهمي كه بايد در مورد شرايط ويزاي ايران بيان كنيم اين است كه اتباع آمريكا، كانادا و انگلستان تنها در صورتي مي‌ توانند به كشور ايران براي مقاصد توريستي سفر كنند كه حتما با يك تور به ايران سفر كرده و تور ليدر آنها در سازمان ميراث فرهنگي ثبت شده باشد. جالب است بدانيد كه تمامي برنامه‌ هاي سفر اتباع كشور هاي گفته شده بايد به صورت دقيق مشخص باشد و محل اقامت و برنامه سفر در اختيار وزارت خارجه قرار گيرد.

همانطور كه گفته شد دولت ايران براي سهولت در اعطاء ويزاي ايران اقدام به صدور ويزاي ايران در فرودگاه مي ‌نمايد. البته اتباع كشورهاي آمريكا، انگلستان، كانادا و چند كشور ديگر مثل عراق، سومالي، افغانستان، هندوستان و… نمي ‌توانند از امكان صدور رواديد در فرودگاه استفاده كنند. در بين اين كشورها، اتباع كشور بنگلادش و افغانستان بايد براي اخذ ويزاي ايران حتما به كنسولگري سفارت ايران مراجعه نمايند.

چگونگي گرفتن ويزاي ايران

دريافت ويزاي ايران به سادگي هر چه تمام تر انجام مي شود و روند خاص و پيچيده اي ندارد. شما براي دريافت ويزاي ايران بايد برخي از مدارك كه در ادامه همين مطلب به آنها اشاره خواهيم كرد را به همراه داشته باشيد تا بتوانيد اقدام به اخذ ويزاي ايران نماييد. نكته قابل توجهي كه بايد به آن اشاره كنيم اين است كه بسته به كشوري كه شما تبعه آن هستيد چگونگي دريافت ويزاي ايران براي شما متفاوت خواهد بود.

همانطور كه گفته شد برخي از كشورها با شرايط سخت تري مي توانند اقدام به تهيه ويزاي ايران نمايند و برخي ديگر امكان اخذ ويزاي ايران در فرودگاه هاي مشخص شده را ندارند. به همين منظور بايد حتما توجه داشته باشيد كه شرايط كشوري كه تبعه آن هستيد براي اخذ ويزاي ايران چگونه است. در غير اين صورت شما با مراجعه به سفارت ايران يا كنسولگري ايران مي توانيد اقدام به اخذ ويزاي ايران نماييد.

مدارك لازم دريافت ويزاي تجاري ايران

همانطور كه گفته شد كشور ايران يكي از كشورهايي است كه سرمايه‌ گذاران غير ايراني زيادي را به سمت خود جذب مي كند. علت سرمايه گذاري سرمايه گذاران خارجي در ايران اين است كه اين كشور ظرفيت هاي فوق العاده اي براي تجارت داشته و نيروي كار آماده و حرفه اي در اختيار دارد. همچنين بهره وري و بازگشت سرمايه در ايران به مراتب بالاتر از كشورهاي منطقه بوده و با توجه به شرايط اقتصادي در اين كشور مي‌ توان با هزينه ‌هاي اندك اقدام به سرمايه گذاري در اين ايران نمود.

در ادامه به مدارك لازم جهت دريافت ويزاي تجاري ايران اشاره مي‌ كنيم:

  • اطلاعاتي از شركت يا ارگان دعوت كننده
    • نام شركت
    • شماره ثبت شركت در ايران
    • اسكن روزنامه رسمي براي اثبات ثبت شركت
    • آدرس و شماره تلفن دقيق شركت
    • آدرس و شماره تلفن دقيق شخصي مديرعامل شركت دعوت كننده
    • اسكن شناسنامه و كارت ملي مديرعامل شركتي كه اقدام به ارسال دعوتنامه تجاري كرده است.
  • اسكن گذرنامه فرد يا گروهي كه قرار است به ايران سفر كنند.
  • اسكن دعوتنامه رسمي به همراه مهر دعوت كننده. موضوع دعوتنامه نيز بايد كاملا مشخص باشد.
  • محل اقامت در ايران

مدارك لازم دريافت ويزاي توريستي ايران

همانطور كه در بالا نيز اشاره كرديم كشور ايران يكي از كشورهاي پرجاذبه و جذاب براي سفرهاي توريستي به شمار مي رود و سالانه گردشگران مختلفي از سراسر دنيا راهي اين كشور زيبا مي‌ شوند. نكته جالب توجهي كه بايد به آن اشاره كنيم اين است كه شما قطعا در يك سفر توريستي به ايران نمي توانيد تمامي جاذبه هاي اين كشور را مشاهده كنيد و بايد با برنامه‌ريزي صحيح كه عموماً با استفاده از تورهاي گردشگري انجام مي شود اقدام به سفر به ايران نماييد.

با توجه به جاذبه هاي متعدد و زيبا در كشور ايران مشخص است كه ويزاي توريستي ايران از جمله انواع ويزاي ايران است كه طرفداران بسيار زيادي داشته و از جمله بهترين و پرطرفدارترين ويزاهاي است كه اين كشور صادر مي كند. در ادامه به مداركي كه بايد براي اخذ ويزاي ايران به منظور سفرهاي توريستي به همراه داشته باشيد اشاره مي كنيم:

  • در صورت وجود ميزبان بايد اين مدارك از ميزبان ارائه شود:
  • اسكن صفحه اول شناسنامه و اسكن كارت ملي
  • آدرس دقيق و شماره تماس محل كار و زندگي ميزبان
  • تاييده شغل ميزبان
  • مدارك درخواست كننده ويزا:
  • اسكن صفحه اول گذرنامه
  • اسكن عكس ويژه گذرنامه
  • تاييديه شغل افراد متقاضي اخذ ويزاي ايران
  • آدرس محل زندگي

شرايط دريافت دعوتنامه ويزاي ايران

اخذ دعوتنامه براي دريافت ويزاي ايران با توجه به نوع سفر مشخص مي شود. در صورتي كه شما بخواهيد به منظور انگيزه هاي تجاري به ايران سفر كنيد، مي‌ توانيد از شركت‌ هاي همكار يا دوست خود در ايران بخواهيد تا با ارسال دعوتنامه براي شما روند دريافت ويزاي ايران را براي شما ساده تر نمايند. در اين صورت شما نياز به برخي مدارك ديگر داريد كه در مدارك ويزاي ايران براي سفر هاي تجاري به آنها اشاره كرديم. علاوه بر اين اگر شما دوست يا اقوامي در ايران داريد كه مي توانند براي شما دعوتنامه ارسال كنند مي توانيد با استفاده از دعوت نامه اي كه آنها براي شما ارسال مي كنند، روند اخذ ويزا را براي خود ساده‌ تر نموده و مراحل دريافت ويزاي ايران را سريعتر و بهتر طي كنيد. در نتيجه مشكلاتي كه ممكن است براي شما در روند دريافت ويزاي ايران باشد در صورت داشتن دعوتنامه كاهش پيدا مي كند.

دريافت ويزاي ايران براي اتباع خارجي

اتباع خارجي كشورهاي مختلف براي دريافت ويزاي ايران شرايط متفاوتي دارند. همانطور كه در ابتداي اين مطلب نيز اشاره كرديم سه كشور آمريكا، انگلستان و كانادا شرايط متفاوت ‌تري نسبت به تمامي كشورها براي اخذ ويزاي ايران دارند. اين اتباع خارجي كه شهروندان اين كشورها هستند بايد زمان بيشتري را براي اخذ ويزاي ايران در نظر بگيرند تا مشكلي در روند سفر آنها ايجاد نشود.

علاوه بر اين شهروندان كشورهاي مختلفي هستند كه براي اخذ ويزاي ايران نمي ‌توانند در فرودگاه ‌هاي اين كشور اقدام به اخذ ويزا نمايند كه به آنها در ابتداي اين مطلب اشاره كرديم. علاوه بر اين دو كشور عراق و افغانستان كه بيشترين حجم گردشگر را براي ورود به ايران دارند نيز شرايط خاصي را داشته و بايد با توجه به اين موارد اقدام به اخذ ويزاي ايران نمايند تا به بهترين شكل ممكن به ايران وارد شوند.

ناگفته نماند كه برخي از كشورها نيز نياز به دريافت ويزاي ايران ندارند كه از مهمترين اين كشورها مي‌ توان به لبنان، سوريه، جمهوري آذربايجان و چند كشور ديگر اشاره كرد.

دريافت ويزاي ايران براي اتباع افغانستاني

يكي از كشورهايي كه بيشترين متقاضي را براي سفر به ايران دارد، افغانستان است. كشور افغانستان با توجه به نزديكي فرهنگي و همچنين جغرافيايي با ايران متقاضيان زيادي براي سفر به ايران دارد و سفارت ايران در اين كشور از جمله فعال ترين كنسولگري هاي ايراني براي صدور ويزاي ايران است. به همين علت است كه شرايط خاص و ويژه اي براي اخذ ويزاي ايران توسط شهروندان افغاني فراهم شده تا شهروندان اين كشور بتوانند براي موارد مختلفي به ايران سفر كنند.

مردم افغانستان عموماً براي تحصيل و يا كار به كشور ايران سفر مي كنند اما در بين آنها افرادي نيز وجود دارند كه براي گردش در كشور زيباي ايران و يا تجارت با تجار ايراني به منظور صادرات و واردات و يا سرمايه گذاري در اين كشور اقدام به اخذ ويزاي ايران مي نمايند.

visa-iran-درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري-(4)

دريافت ويزاي ايران براي اتباع عراقي

عراق به عنوان يكي از نزديكترين كشورها به ايران شناخته مي شود و به همين علت شرايط خاص و ويژه ‌اي براي اخذ ويزاي ايران براي شهروندان عراقي مهيا شده است. در حال حاضر شهروندان عراقي تنها با مراجعه به فرودگاه مشهد مي توانند اقدام به اخذ ويزاي ايران در فرودگاه نمايند و در غير اين صورت بايد براي دريافت ويزاي ايران به سفارت ايران در كشور عراق و يا كنسولگري هاي فعال در اين كشور مراجعه نمايند. با توجه به اينكه انگيزه هاي سفر به ايران متفاوت بوده و از زيارت گرفته تا ادامه تحصيل و سياحت در ايران از جمله اهداف سفر شهروندان عراقي به ايران برشمرده مي ‌شود، سفارت ايران در كشور عراق تلاش مي كند تا شرايطي را مهيا كند كه مردم اين كشور بتوانند به سادگي هر چه تمام تر اقدام به اخذ ويزاي ايران نمايند. مداركي كه براي سفر به ايران براي افراد عراقي نيز وجود دارد همانند مداركي است كه ديگر كشورها نياز دارند اما همانطور كه اشاره شد سهولت بيشتري در سفارتخانه ايران براي صدور ويزاي ايران ويژه افراد شهروندان عراقي وجود دارد.

نكاتي در رابطه با اخذ ويزاي ايران

نكات بسيار زيادي در زمينه اخذ ويزاي ايران وجود دارد كه شما بايد در سفر به ايران رعايت كنيد. يكي از نكات مورد توجه براي اخذ ويزاي ايران اين است كه تمامي دارندگان ويزاي ايران ملزم به رعايت قوانين جمهوري اسلامي ايران بوده و در صورتي كه قوانين اين كشور را نقض كنند توسط دادگاه هاي رسمي اين كشور محاكمه خواهند شد.

نكته ديگري كه بايد به آن اشاره كنيم اين است كه اگر قصد داريد در كشور ايران اقامت داشته باشيد، مي توانيد با اخذ ويزا هاي بلند مدت سه ماهه، شش ماهه و يكساله، مدت حضور خود در ايران را افزايش دهيد. البته براي تمديد و گرفتن چنين نوع ويزاهاي نياز به شرايطي است كه در ادامه به آنها اشاره خواهيم كرد.

نكته مهم ديگر كه بايد توجه داشته باشيد اين است كه اعتبار ويزاهاي ايران 90 روز است اما شما تنها ۳۰ روز مي توانيد در داخل ايران حضور داشته باشيد و در صورتي كه بخواهيد بيشتر از اين مقدار در كشور بمانيد بايد ويزاي خود را تمديد كنيد.

درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري- (2)

قوانين ويزاي ايران به‌صورت بلندمدت

ويزاي ايران به صورت بلندمدت ويژه افرادي است كه سفرهاي زيادي به كشور ايران داشته و در نتيجه نياز به اقامت طولاني مدت در ايران دارند. همچنين اين ويزا براي افرادي كه در ايران مشغول به فعاليت و كار هستند صادر مي شود و با توجه به سفرهايي كه فرد در سال هاي قبل به ايران داشته ويزاي بلند مدت ايران صادر مي گردد. ناگفته نماند كه كشوري كه فرد تبعه آن است نيز در ميزان ويزاي بلند مدت تاثير گذار است.

ويزاي ايران به صورت بلندمدت به صورت سه ماه، شش ماهه و يكساله ارائه مي گردد و استفاده از اين نوع رواديد كمك مي كند افراد وقت و زمان خود براي اخذ ويزاهاي متعدد و تمديد آن را هدر ندهند.

چگونگي تمديد ويزاي ايران

تمديد ويزاي ايران توسط پليس اتباع خارجي انجام مي شود. در واقع مرجع تصميم گيرنده براي تمديد يا عدم تمديد ويزا پليس اتباع خارجي خواهد بود. اصولا تمديد ويزاي ايران براي افرادي كه به منظور گردش در اين كشور وارد ايران شده‌اند با حساسيت انجام مي ‌شود و نهايتاً در برخي از موارد تا ۱۵ روز اين تمديد صورت مي پذيرد.

همچنين براي تمديد ويزاي تجاري بايد ميزبان ايراني درخواست نامه اي را به پليس اتباع خارجي ارائه دهد تا روند تمديد ويزاي ايران انجام شود. براي تمديد ويزا به مداركي نياز است كه در ادامه به آن اشاره مي كنيم

  • فرم درخواست تمديد ويزاي ايران
  • 2 عدد عكس 6 در 4 – بانوان بايد توجه كنند كه عكس آن ها بايد با روسري باشد.
  • كپي صفحات پاسپورت
  • كپي ويزاي ايران
  • تمبر ورودي
  • هزينه تمديد ويزاي ايران

visa-iran-درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري-(4)

ويزاي ايران براي زائران

با توجه به وجود بارگاه منور امام رضا(ع) در ايران، سفرهاي زيارتي به ايران به ويژه به مقصد مشهد رونق زيادي دارد. البته شهر قم نيز مورد توجه سفرهاي زيارتي به ايران است. فرودگاه شهيد بهشتي نژاد مشهد از مهمترين مكان ها براي صدور ويزاي ايران است كه عموما براي سفرهاي زيارتي انجام مي شود.

ويزاي زيارتي ايران عموما با سهولت بسيار مناسبي براي شهروندان مسلمان و شيعه كشورها انجام مي شود. استفاده از اين نوع ويزا كه مختص زيارت است، افراد را ملزم به حضور در شهرهاي مشخص شده مي نمايد اما در عوض صدور ويزاي ايران براي مقاصد زيارتي با سهولت انجام مي شود.

اعتبار ويزاي ايران

همانطور كه رد متن نيز به اعتبار ويزاي ايران اشاره كرديم، اعتبار اين ويزا 90 روز براي ورود به ايران و 30 روز براي اقامت در ايران است. شما 90 روز فرصت داريد تا به ايران سفر كنيد و زماني كه ورود شما به ايران ثبت شود، تنها 30 روز (از مدت معتبر بودن ويزا) زمان داريد تا در ايران باشيد. بهتر است اگر قصد داريد از تمام زمان داده شده به شما براي اخذ ويزا استفاده كنيد، حتما در روزهاي اوليه پس از دريافت ويزا راهي ايران شويد.

منبع : دريافت فوري ويزاي ايران

توضيحي مختصر درباره ايران

كشور ايران به عنوان يكي از بزرگترين و پيشرفته‌ترين كشورهاي خاورميانه شناخته مي‌ شود. كشور پهناور ايران داراي فرهنگ ها و اقليم آب و هوايي گوناگوني است و همين موضوع باعث شده تا تنوع فرهنگي و تنوع جاذبه هاي طبيعي و تاريخي فراواني در اين كشور جاي گيرد. زيبايي هاي منحصر به فرد ايران توريست هاي بسيار فراواني را از سراسر دنيا به سمت ايران روانه مي‌كند و به همين علت است كه كشور ايران به عنوان يكي از برترين صاحبان جاذبه هاي توريستي در دنيا شناخته مي شود.

ناگفته نماند كه علاوه بر جاذبه هاي توريستي، كشور ايران گنجينه اي بسيار مهم براي سرمايه گذاري شركت هاي غير ايراني است. ايرانيان و دولت ايران تلاش مي‌ كنند تا تسهيلات مناسبي را براي سرمايه‌ گذاران خارجي فراهم بينند تا سرمايه گذاري در ايران را افزايش دهند.

با توجه به تمامي اين موارد مي‌ توان گفت كه ايران يك كشور فوق العاده براي سفر به آن بوده و به همين علت است كه ويزاي ايران از جمله ويزاهايي است كه در منطقه خاورميانه مورد استقبال بيشتر افراد قرار مي‌ گيرد.

چرا بايد ويزاي ايران بگيريم ؟

همانطور كه مشخص است و در بالا نيز به آن اشاره كرديم، ايران به عنوان يك كشور مقصد براي انگيزه هاي متفاوت مناسب است. فرقي نمي كند كه شما قصد داريد براي سفر توريستي به ايران سفر كنيد يا براي سرمايه گذاري مالي و حتي ادامه تحصيل و يا كار به ايران سفر مي كنيد، در هر صورت شما بايد ويزاي ايران را دريافت نموده تا بتوانيد به اين كشور وارد شويد. اخذ ويزاي ايران به شما كمك مي كند تا در سفر به ايران با آسودگي خاطر در اين كشور به گشت و گذار بپردازيد و يا براي معامله يا سرمايه گذاري اقدام به فعاليت كنيد. اينكه چرا ويزاي ايران بايد گرفته شود بيشتر به اين موضوع مربوط است كه شما با سفر به ايران مي توانيد زيبايي هاي فوق العاده اي را در يك سفر به دست آوريد.

قوانين دريافت ويزاي ايران

قوانين دريافت ويزاي ايران عموماً با سهولت همراه شده و قانونگذاران ايراني تلاش كرده اند تا براي ورود شهروندان ديگر كشورها به ايران تا جاي ممكن كار را ساده تر نمايند. البته براي برخي از اتباع كشورها مثل شهروندان آمريكايي ممكن است دريافت ويزاي ايران زمان بيشتري ببرد. همچنين شهروندان برخي ديگر از كشورها نيز حق ورود به ايران را ندارند كه البته اين قانون تنها شامل رژيم اشغالگر قدس مي شود.

ناگفته نماند كه دولت ايران به منظور تسهيل ورود گردشگران به اين كشور تلاش كرده تا با صدور ويزاي فرودگاهي سفرهاي توريستي را براي گردشگران به ايران راحت‌ تر كند. همچنين شهروندان ۷ كشور مثل تركيه، سوريه، جمهوري آذربايجان، گرجستان، لبنان و چند كشور ديگر بدون داشتن ويزاي ايران مي ‌توانند به خاك اين كشور وارد شوند. البته اتلاع اين كشورها بايد بدانند كه حتما بايد گذرنامه آنها ۶ ماه اعتبار داشته باشد. مدت زمان اقامت اين افراد در ايران نيز بسته به توافقاتي دارد كه دولت ‌هاي اين كشورها با يكديگر داشته‌اند.

نكته ديگري كه بايد در مورد قوانين دريافت ويزاي ايران اشاره كنيم اين است كه ورود و اقامت كمتر از ۱۴ روز در مناطق آزاد ايران مثل كيش، قشم و چابهار بدون ويزاي ايران امكان پذير است. البته اگر قرار باشد اقامت بيش از ۱۴ روز در اين مناطق طول بكشد، بايد حتما اقدام به اخذ ويزاي ايران نمايند.

انواع ويزاي ايران

ايران در حال حاضر 13 نوع ويزا صادر مي كند كه در ادامه به انواع ويزاي ايران اشاره مختصر مي كنيم:

  • ويزا ويژه ورود ورزشكاران به كشور
  • ويزاي ايران براي سفرهاي توريستي
  • ويزا جهت ورود زائران به ايران
  • ويزاي ايران براي مقامات سياسي كشورها
  • ويزاي تحصيلي ايران براي ادامه تحصيل در اين كشور
  • ويزاي كار در ايران
  • ويزاي تجاري ايران براي تجارت در اين كشور
  • ويزاي ايران ويژه كاركنان وسايل نقليه مثل هواپيما و قطار
  • ويزاي خبري ويژه روزنامه نگاران و خبرنگاران خبرگزاري هاي رسمي
  • ويزاي ويژه كارشناسان
  • ويزاي ايران به منظور ازدواج با اتباع ايراني
  • ويزاي ايران ويژه اتباع خارجي كه در سه ماه بعد به ايران باز مي گردند.
  • ويزاي خروج جهت افرادي كه قصد بازگشت مجدد به ايران را ندارند.

شرايط دريافت ويزاي ايران

همانطور كه اشاره كرديم شرايط دريافت ويزاي ايران براي كشورهاي مختلف متفاوت بوده و شهروندان هر كشور بسته به شرايطي كه دولت آن كشور با ايران دارد، شرايطي را براي اخذ ويزاي ايران به دنبال خواهند داشت.

يكي از نكات مهمي كه بايد در مورد شرايط ويزاي ايران بيان كنيم اين است كه اتباع آمريكا، كانادا و انگلستان تنها در صورتي مي‌ توانند به كشور ايران براي مقاصد توريستي سفر كنند كه حتما با يك تور به ايران سفر كرده و تور ليدر آنها در سازمان ميراث فرهنگي ثبت شده باشد. جالب است بدانيد كه تمامي برنامه‌ هاي سفر اتباع كشور هاي گفته شده بايد به صورت دقيق مشخص باشد و محل اقامت و برنامه سفر در اختيار وزارت خارجه قرار گيرد.

همانطور كه گفته شد دولت ايران براي سهولت در اعطاء ويزاي ايران اقدام به صدور ويزاي ايران در فرودگاه مي ‌نمايد. البته اتباع كشورهاي آمريكا، انگلستان، كانادا و چند كشور ديگر مثل عراق، سومالي، افغانستان، هندوستان و… نمي ‌توانند از امكان صدور رواديد در فرودگاه استفاده كنند. در بين اين كشورها، اتباع كشور بنگلادش و افغانستان بايد براي اخذ ويزاي ايران حتما به كنسولگري سفارت ايران مراجعه نمايند.

چگونگي گرفتن ويزاي ايران

دريافت ويزاي ايران به سادگي هر چه تمام تر انجام مي شود و روند خاص و پيچيده اي ندارد. شما براي دريافت ويزاي ايران بايد برخي از مدارك كه در ادامه همين مطلب به آنها اشاره خواهيم كرد را به همراه داشته باشيد تا بتوانيد اقدام به اخذ ويزاي ايران نماييد. نكته قابل توجهي كه بايد به آن اشاره كنيم اين است كه بسته به كشوري كه شما تبعه آن هستيد چگونگي دريافت ويزاي ايران براي شما متفاوت خواهد بود.

همانطور كه گفته شد برخي از كشورها با شرايط سخت تري مي توانند اقدام به تهيه ويزاي ايران نمايند و برخي ديگر امكان اخذ ويزاي ايران در فرودگاه هاي مشخص شده را ندارند. به همين منظور بايد حتما توجه داشته باشيد كه شرايط كشوري كه تبعه آن هستيد براي اخذ ويزاي ايران چگونه است. در غير اين صورت شما با مراجعه به سفارت ايران يا كنسولگري ايران مي توانيد اقدام به اخذ ويزاي ايران نماييد.

مدارك لازم دريافت ويزاي تجاري ايران

همانطور كه گفته شد كشور ايران يكي از كشورهايي است كه سرمايه‌ گذاران غير ايراني زيادي را به سمت خود جذب مي كند. علت سرمايه گذاري سرمايه گذاران خارجي در ايران اين است كه اين كشور ظرفيت هاي فوق العاده اي براي تجارت داشته و نيروي كار آماده و حرفه اي در اختيار دارد. همچنين بهره وري و بازگشت سرمايه در ايران به مراتب بالاتر از كشورهاي منطقه بوده و با توجه به شرايط اقتصادي در اين كشور مي‌ توان با هزينه ‌هاي اندك اقدام به سرمايه گذاري در اين ايران نمود.

در ادامه به مدارك لازم جهت دريافت ويزاي تجاري ايران اشاره مي‌ كنيم:

  • اطلاعاتي از شركت يا ارگان دعوت كننده
    • نام شركت
    • شماره ثبت شركت در ايران
    • اسكن روزنامه رسمي براي اثبات ثبت شركت
    • آدرس و شماره تلفن دقيق شركت
    • آدرس و شماره تلفن دقيق شخصي مديرعامل شركت دعوت كننده
    • اسكن شناسنامه و كارت ملي مديرعامل شركتي كه اقدام به ارسال دعوتنامه تجاري كرده است.
  • اسكن گذرنامه فرد يا گروهي كه قرار است به ايران سفر كنند.
  • اسكن دعوتنامه رسمي به همراه مهر دعوت كننده. موضوع دعوتنامه نيز بايد كاملا مشخص باشد.
  • محل اقامت در ايران

مدارك لازم دريافت ويزاي توريستي ايران

همانطور كه در بالا نيز اشاره كرديم كشور ايران يكي از كشورهاي پرجاذبه و جذاب براي سفرهاي توريستي به شمار مي رود و سالانه گردشگران مختلفي از سراسر دنيا راهي اين كشور زيبا مي‌ شوند. نكته جالب توجهي كه بايد به آن اشاره كنيم اين است كه شما قطعا در يك سفر توريستي به ايران نمي توانيد تمامي جاذبه هاي اين كشور را مشاهده كنيد و بايد با برنامه‌ريزي صحيح كه عموماً با استفاده از تورهاي گردشگري انجام مي شود اقدام به سفر به ايران نماييد.

با توجه به جاذبه هاي متعدد و زيبا در كشور ايران مشخص است كه ويزاي توريستي ايران از جمله انواع ويزاي ايران است كه طرفداران بسيار زيادي داشته و از جمله بهترين و پرطرفدارترين ويزاهاي است كه اين كشور صادر مي كند. در ادامه به مداركي كه بايد براي اخذ ويزاي ايران به منظور سفرهاي توريستي به همراه داشته باشيد اشاره مي كنيم:

  • در صورت وجود ميزبان بايد اين مدارك از ميزبان ارائه شود:
  • اسكن صفحه اول شناسنامه و اسكن كارت ملي
  • آدرس دقيق و شماره تماس محل كار و زندگي ميزبان
  • تاييده شغل ميزبان
  • مدارك درخواست كننده ويزا:
  • اسكن صفحه اول گذرنامه
  • اسكن عكس ويژه گذرنامه
  • تاييديه شغل افراد متقاضي اخذ ويزاي ايران
  • آدرس محل زندگي

شرايط دريافت دعوتنامه ويزاي ايران

اخذ دعوتنامه براي دريافت ويزاي ايران با توجه به نوع سفر مشخص مي شود. در صورتي كه شما بخواهيد به منظور انگيزه هاي تجاري به ايران سفر كنيد، مي‌ توانيد از شركت‌ هاي همكار يا دوست خود در ايران بخواهيد تا با ارسال دعوتنامه براي شما روند دريافت ويزاي ايران را براي شما ساده تر نمايند. در اين صورت شما نياز به برخي مدارك ديگر داريد كه در مدارك ويزاي ايران براي سفر هاي تجاري به آنها اشاره كرديم. علاوه بر اين اگر شما دوست يا اقوامي در ايران داريد كه مي توانند براي شما دعوتنامه ارسال كنند مي توانيد با استفاده از دعوت نامه اي كه آنها براي شما ارسال مي كنند، روند اخذ ويزا را براي خود ساده‌ تر نموده و مراحل دريافت ويزاي ايران را سريعتر و بهتر طي كنيد. در نتيجه مشكلاتي كه ممكن است براي شما در روند دريافت ويزاي ايران باشد در صورت داشتن دعوتنامه كاهش پيدا مي كند.

دريافت ويزاي ايران براي اتباع خارجي

اتباع خارجي كشورهاي مختلف براي دريافت ويزاي ايران شرايط متفاوتي دارند. همانطور كه در ابتداي اين مطلب نيز اشاره كرديم سه كشور آمريكا، انگلستان و كانادا شرايط متفاوت ‌تري نسبت به تمامي كشورها براي اخذ ويزاي ايران دارند. اين اتباع خارجي كه شهروندان اين كشورها هستند بايد زمان بيشتري را براي اخذ ويزاي ايران در نظر بگيرند تا مشكلي در روند سفر آنها ايجاد نشود.

علاوه بر اين شهروندان كشورهاي مختلفي هستند كه براي اخذ ويزاي ايران نمي ‌توانند در فرودگاه ‌هاي اين كشور اقدام به اخذ ويزا نمايند كه به آنها در ابتداي اين مطلب اشاره كرديم. علاوه بر اين دو كشور عراق و افغانستان كه بيشترين حجم گردشگر را براي ورود به ايران دارند نيز شرايط خاصي را داشته و بايد با توجه به اين موارد اقدام به اخذ ويزاي ايران نمايند تا به بهترين شكل ممكن به ايران وارد شوند.

ناگفته نماند كه برخي از كشورها نيز نياز به دريافت ويزاي ايران ندارند كه از مهمترين اين كشورها مي‌ توان به لبنان، سوريه، جمهوري آذربايجان و چند كشور ديگر اشاره كرد.

دريافت ويزاي ايران براي اتباع افغانستاني

يكي از كشورهايي كه بيشترين متقاضي را براي سفر به ايران دارد، افغانستان است. كشور افغانستان با توجه به نزديكي فرهنگي و همچنين جغرافيايي با ايران متقاضيان زيادي براي سفر به ايران دارد و سفارت ايران در اين كشور از جمله فعال ترين كنسولگري هاي ايراني براي صدور ويزاي ايران است. به همين علت است كه شرايط خاص و ويژه اي براي اخذ ويزاي ايران توسط شهروندان افغاني فراهم شده تا شهروندان اين كشور بتوانند براي موارد مختلفي به ايران سفر كنند.

مردم افغانستان عموماً براي تحصيل و يا كار به كشور ايران سفر مي كنند اما در بين آنها افرادي نيز وجود دارند كه براي گردش در كشور زيباي ايران و يا تجارت با تجار ايراني به منظور صادرات و واردات و يا سرمايه گذاري در اين كشور اقدام به اخذ ويزاي ايران مي نمايند.

visa-iran-درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري-(4)

دريافت ويزاي ايران براي اتباع عراقي

عراق به عنوان يكي از نزديكترين كشورها به ايران شناخته مي شود و به همين علت شرايط خاص و ويژه ‌اي براي اخذ ويزاي ايران براي شهروندان عراقي مهيا شده است. در حال حاضر شهروندان عراقي تنها با مراجعه به فرودگاه مشهد مي توانند اقدام به اخذ ويزاي ايران در فرودگاه نمايند و در غير اين صورت بايد براي دريافت ويزاي ايران به سفارت ايران در كشور عراق و يا كنسولگري هاي فعال در اين كشور مراجعه نمايند. با توجه به اينكه انگيزه هاي سفر به ايران متفاوت بوده و از زيارت گرفته تا ادامه تحصيل و سياحت در ايران از جمله اهداف سفر شهروندان عراقي به ايران برشمرده مي ‌شود، سفارت ايران در كشور عراق تلاش مي كند تا شرايطي را مهيا كند كه مردم اين كشور بتوانند به سادگي هر چه تمام تر اقدام به اخذ ويزاي ايران نمايند. مداركي كه براي سفر به ايران براي افراد عراقي نيز وجود دارد همانند مداركي است كه ديگر كشورها نياز دارند اما همانطور كه اشاره شد سهولت بيشتري در سفارتخانه ايران براي صدور ويزاي ايران ويژه افراد شهروندان عراقي وجود دارد.

نكاتي در رابطه با اخذ ويزاي ايران

نكات بسيار زيادي در زمينه اخذ ويزاي ايران وجود دارد كه شما بايد در سفر به ايران رعايت كنيد. يكي از نكات مورد توجه براي اخذ ويزاي ايران اين است كه تمامي دارندگان ويزاي ايران ملزم به رعايت قوانين جمهوري اسلامي ايران بوده و در صورتي كه قوانين اين كشور را نقض كنند توسط دادگاه هاي رسمي اين كشور محاكمه خواهند شد.

نكته ديگري كه بايد به آن اشاره كنيم اين است كه اگر قصد داريد در كشور ايران اقامت داشته باشيد، مي توانيد با اخذ ويزا هاي بلند مدت سه ماهه، شش ماهه و يكساله، مدت حضور خود در ايران را افزايش دهيد. البته براي تمديد و گرفتن چنين نوع ويزاهاي نياز به شرايطي است كه در ادامه به آنها اشاره خواهيم كرد.

نكته مهم ديگر كه بايد توجه داشته باشيد اين است كه اعتبار ويزاهاي ايران 90 روز است اما شما تنها ۳۰ روز مي توانيد در داخل ايران حضور داشته باشيد و در صورتي كه بخواهيد بيشتر از اين مقدار در كشور بمانيد بايد ويزاي خود را تمديد كنيد.

درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري- (2)

قوانين ويزاي ايران به‌صورت بلندمدت

ويزاي ايران به صورت بلندمدت ويژه افرادي است كه سفرهاي زيادي به كشور ايران داشته و در نتيجه نياز به اقامت طولاني مدت در ايران دارند. همچنين اين ويزا براي افرادي كه در ايران مشغول به فعاليت و كار هستند صادر مي شود و با توجه به سفرهايي كه فرد در سال هاي قبل به ايران داشته ويزاي بلند مدت ايران صادر مي گردد. ناگفته نماند كه كشوري كه فرد تبعه آن است نيز در ميزان ويزاي بلند مدت تاثير گذار است.

ويزاي ايران به صورت بلندمدت به صورت سه ماه، شش ماهه و يكساله ارائه مي گردد و استفاده از اين نوع رواديد كمك مي كند افراد وقت و زمان خود براي اخذ ويزاهاي متعدد و تمديد آن را هدر ندهند.

چگونگي تمديد ويزاي ايران

تمديد ويزاي ايران توسط پليس اتباع خارجي انجام مي شود. در واقع مرجع تصميم گيرنده براي تمديد يا عدم تمديد ويزا پليس اتباع خارجي خواهد بود. اصولا تمديد ويزاي ايران براي افرادي كه به منظور گردش در اين كشور وارد ايران شده‌اند با حساسيت انجام مي ‌شود و نهايتاً در برخي از موارد تا ۱۵ روز اين تمديد صورت مي پذيرد.

همچنين براي تمديد ويزاي تجاري بايد ميزبان ايراني درخواست نامه اي را به پليس اتباع خارجي ارائه دهد تا روند تمديد ويزاي ايران انجام شود. براي تمديد ويزا به مداركي نياز است كه در ادامه به آن اشاره مي كنيم

  • فرم درخواست تمديد ويزاي ايران
  • 2 عدد عكس 6 در 4 – بانوان بايد توجه كنند كه عكس آن ها بايد با روسري باشد.
  • كپي صفحات پاسپورت
  • كپي ويزاي ايران
  • تمبر ورودي
  • هزينه تمديد ويزاي ايران

visa-iran-درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري-(4)

ويزاي ايران براي زائران

با توجه به وجود بارگاه منور امام رضا(ع) در ايران، سفرهاي زيارتي به ايران به ويژه به مقصد مشهد رونق زيادي دارد. البته شهر قم نيز مورد توجه سفرهاي زيارتي به ايران است. فرودگاه شهيد بهشتي نژاد مشهد از مهمترين مكان ها براي صدور ويزاي ايران است كه عموما براي سفرهاي زيارتي انجام مي شود.

ويزاي زيارتي ايران عموما با سهولت بسيار مناسبي براي شهروندان مسلمان و شيعه كشورها انجام مي شود. استفاده از اين نوع ويزا كه مختص زيارت است، افراد را ملزم به حضور در شهرهاي مشخص شده مي نمايد اما در عوض صدور ويزاي ايران براي مقاصد زيارتي با سهولت انجام مي شود.

اعتبار ويزاي ايران

همانطور كه رد متن نيز به اعتبار ويزاي ايران اشاره كرديم، اعتبار اين ويزا 90 روز براي ورود به ايران و 30 روز براي اقامت در ايران است. شما 90 روز فرصت داريد تا به ايران سفر كنيد و زماني كه ورود شما به ايران ثبت شود، تنها 30 روز (از مدت معتبر بودن ويزا) زمان داريد تا در ايران باشيد. بهتر است اگر قصد داريد از تمام زمان داده شده به شما براي اخذ ويزا استفاده كنيد، حتما در روزهاي اوليه پس از دريافت ويزا راهي ايران شويد.

منبع : دريافت فوري ويزاي ايران

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 554
  • بازدید سال : 2122
  • بازدید کلی : 11205
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی