loading...

travel

بازدید : 92
11 زمان : 1399:2

تور جيپور

شهر جيپور يكي از شهرهاي بسيار زيبا و خاص كشور هندوستان است. سفر با تور جيپور كار شما را براي بازديد از اماكن ديدني و خاص اين شهر راحت‌تر مي‌كند. پيشنهاد مي شود در سفر به شهر جيپور طوري برنامه ريزي كنيد كه تمامي مراكز ديدني اين شهر را بازديد نماييد.

سفر به هندوستان با تور جيپور

شهر جيپور يكي از شهرهاي توريستي كشور هندوستان مي‌باشد. اين شهر مهمترين مركز گردشگري كشور هند شناخته مي‌شود. تلفظ اصلي اين شهر به زبان انگليسي جايپور مي‌باشد. شهر جايپور در شمال غربي هند واقع شده است. جالب است بدانيد كه شهر جيپور مركز ايالت راجستان مي‌باشد. شهر جيپور اولين شهر در كشور هند است كه داراي طرح شهري منظم مي باشد. اين شهر نزديك به سه ميليون نفر جمعيت دارد. سال تأسيس آن ۱۷۲۸ است.

در كشور هندوستان شهر جيپور با نام شهر صورتي معروف است، دليل اين امر نيز ساختمان هاي صورتي رنگ اين شهر مي باشد. مساحت اين شهر نزديك به ۲۰۰ متر مي‌باشد. جالب است بدانيد كه اولين بناها را در شهر جيپور ماهارا جاسينگ فرمانرواي آمبر تأسيس كرده است. توجه داشته باشيد كه در سفر به جيپور حتماً مراكز و ساختمان هاي قديمي اين شهر را بازديد كنيد. در ميان اين ساختمان ها مي توانيد عكس هاي يادگاري فراواني تهيه نماييد.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

دانستني هاي مهم براي سفر به جيپور

از دانستنيهاي مهم كه در سفر با تور جيپور بايد بدانيد زبان رسمي مردم اين شهر مي باشد، چرا كه لازمه ارتباط برقرار كردن با مردم اين شهر دانستن زبان رسمي مردم آن است. علاوه بر زبان هندي كه در كشور هندوستان افراد با يكديگر صحبت مي كنند، مي توانيد افرادي را نيز مشاهده كنيد كه به زبان انگليسي در حال مكالمه هستند. واحد پول كه در اين شهر معامله مي گردد روپيه مي باشد. شما مي توانيد با چنج كردن ريال به روپيه در اين شهر به راحتي به خريد بپردازيد.

جالب است بدانيد كه روزگاري در كشور هند مردم به زبان فارسي صحبت مي‌كردند. ازويژگي هاي ممتاز گردش در شهر جيپور صحبت كردن كاسبان و مغازه داران به زبان انگليسي مي باشد. اين ويژگي كار را براي توريست و گردشگران بسيار راحت مي كند، چرا كه بسياري از افراد به زبان انگليسي تسلط دارند ولي زبان هندي كمي سخت و دشوار است و صحبت كردن با اين زبان در اين شهر كار مشكلي است.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

فرهنگي مردم شهر جيپور

فرهنگ سنتي و رسوم و آيين قديمي شهر جيپور بيشتر از ديگر شهرهاي پر رفت و آمد هند به چشم مي‌خورد. در سفر با تور جيپور ميتوانيد فرهنگ قديمي و اصيل مردم هند را مشاهده كنيد. سنت هاي قديمي مردم شهر جيپور در خوراك و پوشاك مردم بيشتر به چشم مي آيد. بسياري از گردشگران تمايل دارند كه اين تفاوت هاي فرهنگي را مشاهده كنند و از ديدن اين سبك لباس پوشيدن و اين مدل غذا خوردن لذت ببرند.

اگر تمايل داريد فرهنگ اصيل هندي را تماشا كنيد و يا بر روي فرهنگ اصيل و قديمي كشور هند مطالعه مي‌كنيد حتماً به شهر جيپور سفر كنيد. نه تنها در پوشش لباس و خوردن غذا بلكه در ساختمان ها و مراكز خريد اين شهر نيز مي‌توان تمام آداب و رسوم هند را مشاهده نمود. اگر تمايل داريد جذابيت هاي فرهنگي كشور هند را از نزديك مشاهده كنيد به شهر زيبا و خاطره انگيز جيپور سفر كنيد.

آب و هواي شهر جيپور

قبل از سفر به هر نقطه‌اي بايد اطلاعات كافي و مناسب را در رابطه با آب و هواي آن مكان كسب كنيد. سفر با تور جيپور به كشور هندوستان نيز از اين قاعده مستثنا نمي‌باشد. شهر جيپور هندوستان يكي از شهرهاي پرتردد كشور هند شناخته مي‌شود و داراي آب و هواي گرم است.

گرمترين ماههاي سال در اين شهر ارديبهشت و خرداد مي‌باشد. هوا در ارديبهشت‌ماه به گرم ترين حالت خود يعني به ۴۰ درجه سانتي‌گراد مي‌رسد. خنك ترين زمان در اين شهر نيز دي ماه است. هوا در دي‌ماه مابين ۱۲ تا ۱۵ درجه سانتي‌گراد است. البته هوا در دي ماه به خنك ترين حالت خود به ۷ درجه سانتيگراد نيز مي‌رسد. البته آذرماه از نظر آب و هوايي شبيه به دي ماه مي باشد. با ادامه اين مطلب همراه باشيد تا بهترين زمان سفر به جيپور را تشريح كنيم.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

بهترين زمان سفر به جيپور

همواره ميان گردشگران و توريست بهترين زمان سفر به مقصد مورد نظر از سوالات كليدي و مهم مي‌باشد. در اين بخش به تشريح بهترين زمان سفر به جيپور مي‌پردازيم. به صورت كلي ماه هاي اكتبر تا مارس بهترين زمان سفر با تور به شهر جيپور مي‌باشد. آبان تا فروردين ماه شهر جيپور خنك است و از آن گرماي شديد ديگر خبري نيست. از اوايل آبان تا اواسط فروردين ماه بهترين روزها براي سفر به شهر جيپور را مي‌توانيد انتخاب كنيد.

همواره با تور جيپور به اين شهر توريستي و زيبا سفر كنيد. البته توصيه مي شود در ماههاي آذر، دي و يا بهمن بليط هاي خود را براي بازديد از شهر رزرو نماييد چرا كه بيشترين ميزان خنكي هوا در اين ماهها مي باشد. به راحتي مي توانيد به خريد و گشت گذار بپردازيد. البته از ويژگي‌هاي ممتاز و برجسته شهر جيپور سفر در زمستان مي باشد كه اين ويژگي را كمتر شهري در قاره آسيا دارد.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

ويژگي آب و هوا در جيپور

همانطور كه اشاره شد ماه‌هاي آبان تا فروردين بهترين زمان سفر به كشور هندوستان و شهر جيپور مي‌باشد. در اين روزها نسيم خنك هوا همراه با آفتاب ملايم خورشيد هوا را براي بازديد و تفريح بسيار مناسب مي كند. البته اگر مي خواهيد از اماكن ديدني اين شهر بازديد كنيد حتماً در ماه اكتبر به اين شهر سفر كنيد. در فصل زمستان كه از آذرماه شروع مي‌شود و در بهمن ماه به پايان مي‌رسد، شبها هوا بسيار خنك تر است.

هوا در اين ايام در شهر جيپور تا ۵ درجه كاهش پيدا مي كند و به يك هواي مناسب و ايده آل جهت گردش و خريد تبديل مي‌شود. ميزان بارش در جيپور اندك است ولي آنچه مسلم است در اين شهر هر ۱۰ سال يك بار برف مي بارد. بيشترين بارش‌ها از نوع باران است كه در طي سال و مخصوصاً در فصل پاييز و زمستان امكان بارش بيشتر است.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

جاذبه هاي گردشگري جيپور

شهر توريستي جيپور در كنار شهر دهلي ازشهرهاي پر مخاطب شناخته مي‌شود و از جاذبه‌هاي گردشگري فراواني برخوردار است كه در چهار بخش بعدي به تشريح اين جاذبه هاي گردشگري مي‌پردازيم.

كاخ شهر

از معروف ترين و محبوب ترين جاذبه هاي گردشگري شهر جيپور كه در سفر با تور جيپور حتما آن را بازديد مي كنيد كاخ شهر مي باشد. اين كاخ در قلب شهر جيپور قرار گرفته است. سال تأسيس اين بنا مربوط به قرن نوزدهم مي باشد. اين بنا تلفيقي از معماري هندي، مغولي و اروپايي مي باشد.

هاوا محل

ممتاز ترين نقاط شهر جيپور كه معروف به شهر صورتي مي باشد هاوا محل نام دارد. اين مكان نزديك به كاخ شهر است. اين مكان در سال ۱۷۹۹ ساخته شده است. بناي هاوا محل از مصالحي همچون سنگ قرمز صورتي مي‌باشد.

رصد خانه جانتار

از ديگر جاذبه هاي گردشگري جيپور رصدخانه اين شهر مي‌باشد. اين بنا در فهرست ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيده است و در سال ۱۷۳۸ ساخته شده است.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

ديگر اماكن ديدني جيپور

در ادامه تشريح جاذبه هاي گردشگري جيپور چند مكان ديگر را مورد بررسي قرار مي‌دهيم. در سفر با تور جيپور حتماً برنامه ريزي كنيد كه اين اماكن را بازديد نماييد.

موزه آلبرت هال

موزه آلبرت امروزه به عنوان قديمي ترين موزه راجستان شناخته مي‌شود. اين موزه در باغ رام نيواس واقع شده است و مردم از سال ۱۸۷۷ به بعد مي توانند به اين موزه مراجعه كنند. البته سنگ بناي اين موزه در سال ۱۸۷۶ بنا شده است. اين موزه را آلبرت ادوارد بنا نهاده است.

باغ وحش جيپور

باغ وحش شهر جيپور در فاصله كمي از موزه آلبرت هال واقع شده است. اين باغ وحش كه به جانورشناسي هم شناخته مي‌شود از جاذبه هاي پرطرفدار شهر جيپور مي‌باشد.

جال محل

كاخ آب يا جال محل از ديگر جاذبه هاي گردشگري شهر جيپور مي شود. جال محل در قلب درياچه من ساگر واقع شده است كه يكي از زيباترين اماكن شهر جيپور شناخته مي شود. مي توانيد در اين محل عكس هاي يادگاري تهيه نماييد. جالب است بدانيد كه قدمت اين محل نزديك به سه قرن پيش مي باشد كه براي مهماني و شكار در نظر گرفته اند.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

تفريح در هند با تور جيپور

بي شك يكي از تفريح هاي مناسب ديدن اماكن خاص و قديمي مي‌باشد، تفريحي كه در تور جيپور حتماً توسط ليدرهاي تور و مسئولان سفر برنامه ريزي شده است. با شركت در اين تور مي توانيد اماكن ديدني بسياري را مشاهده كنيد كه در اين بخش چند مورد ديگر را عنوان مي‌كنيم.

قلعه آمير

قلعه آمير در شهرك آمير قرار گرفته است. ۱۱ كيلومتر مانده به شهر جيپور قلعه هاي بسيار زيبا بنا شده است كه افراد تمايل بسيار زيادي جهت ديدن اين ساختمان دارند. اين بناي زيبا كه مشرف به درياي مائوتاست مي باشد در قرن ۱۶ ساخته شده است.

قلعه جاگار

دقيقاً روبروي قلعه آمير قلعه زيبا و محكمي بنا شده است كه جاگار يا جايگراه نام دارد. براي دفاع از شهر جيپور در قرن ۱۸ اين بنا ساخته شده است. نام ديگر اين قلعه پيروزي مي باشد و مردم هند و توريست هاي قديم آن را به نام قلعه پيروزي مي‌شناسند.

فيل سواري

سفر كردن به كشور هندوستان بدون تجربه فيل سواري بي مزه و ناقص است. مكاني به نام الفنتستيك وجود دارد كه مخصوص فيل سواري مي باشد.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

جاذبه هاي طبيعي در شهر جيپور

يكي از جاذبه هاي طبيعي و بكر شهر جيپور كه توصيه مي‌شود در سفر با تور جيپور حتماً از اين مكان ديدن نماييد، اردوي جنگلي شهر جيپور مي‌باشد. در اين اردو مي توانيد پياده روي كنيد و اكوسيستم خاص و منحصر به فرد را از نزديك مشاهده كنيد. گونه‌هاي مختلف گياهي جانوري را مي توان از نزديك مشاهده نمود. شهر جيپور داراي تفريحگاه هاي ساحلي و اجرايي مي‌باشد. اقامتگاه‌هاي تعطيلاتي فراواني در اين شهر واقع شده است.

هتل هاي با كيفيت در اين شهر پر تردد مي باشند. در برخي از هتل هاي اين شهر رقص و پايكوبي وجود دارد كه جذابيت فراواني براي توريست و گردشگران ايجاد مي‌كنند. به صورت كلي شهر جيپور داراي منابع بسيار باكيفيتي از سازگاريهاي محلي و غذايي مي باشد. حتما اين شهر را براي سفر خود انتخاب كنيد.

مراكز خريد در سفر با تور جيپور

در سه بخش بعدي توضيحاتي در رابطه با مراكز خريد شهر جيپور ارائه مي دهيم. مي‌توانيد در سفر با تور جيپور به مراكز فوق مراجعه كنيد و به خريد اجناس متنوع و سوغاتي هاي جالب بپردازيد. با ادامه اين مطلب همراه ما باشيد.

بازار باپوجيپور

از معروف‌ترين بازارهاي شهر جيپور مي‌باشد. در اين بازار مي توانيد انواع سوغاتي و پوشاك را تهيه نماييد. حتماً دقت كنيد در اين بازار به چانه‌زني با فروشندگان بپردازيد.

فروشگاه سوغات جيپور

فروشگاه سوغات جيپور يك فروشگاه مناسب جهت خريد مجسمه، تابلو، كيف و صنايع دستي مي‌باشد. فروشگاههايي همچون صنايع دستي و فروشگاه سوغات طلايي نيز از مكان هاي مشابه اين مورد مي باشند.

مركز خريد ورلد

دراين مركز خريد علاوه بر فروشگاه هايي كه دارد مي توانيد از رستوران و كافي شاپ ها نيز بهره مند شويد. اين مركز خريد نيز مكان مناسبي براي سوغاتي دادن مي باشد.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

اطلاعاتي در رابطه با مراكز خريد

در ادامه معرفي مراكز خريد شهر جيپور به معرفي چند بازار و فروشگاه بزرگ ديگر مي پردازيم. در سفر با تور جيپور حتماً سري هم به اين مراكز جهت خريد سوغاتي بزنيد.

مركز ميراث نساجي

اگر به دنبال پارچه اي زيبا براي لباس هستيد و يا تمايل داريد همراه خود براي سوغاتي پارچه‌اي خاص بياوريد، حتماً به مركز ميراث صنايع نساجي مراجعه نماييد. در اين مكان مي توانيد بهترين و زيباترين پارچه و صنايع دستي را تهيه كنيد. هر نوع پارچه با هر طرحي و هر قيمتي كه بخواهيد در اين مركز خريد وجود دارد.

مركز جواهرات سهاراجه

اين مركز خريد طلا و جواهر بيش از ۲۰۰ مغازه دارد كه تقريبا فروشگاه هاي اين مركز خريد كوچك و نقلي مي باشند. برخورد فروشندگان اين مركز خريد بسيار مناسب و ايده آل است. اگر پول خود را مي خواهيد به طلا تبديل كنيد حتما به اين مركز مراجعه كنيد.

بازار جوهري

اين مركز خريد در ميان هنديان به نام جوهري بازار شناخته مي شود. در واقع اين مركز خريد اجناس سنتي و بومي شهر جيپور مي باشد

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

دانستني هاي اقتصادي براي سفر با تور جيپور

جالب است بدانيد كه جيپور بزرگترين صادر كننده طلا، الماس و سنگ هاي قيمتي در آسيا مي باشد. تنها شهر دنيا براي پرداختن و تراش كاري كردن الماس آبي مي باشد. براي خريدن اجناس دسته اول مي توانيد در اين شهر موارد مناسب و بي نظير تهيه كنيد. روغن خوراكي اين شهر نيز زبانزد مي‌باشد. الماس طلا نيز در اين شهر از محصولات درجه يك به حساب مي‌آيند.

مي‌توانيد براي خريد طلا به شهر جيپور سفر كنيد و طلا و زيورآلات را به بهترين قيمت و با كيفيت خريداري كنيد. كشور هند داراي ۳ شهر مخاطب و پر توريست مي باشد كه يكي از اين ها شهر جيپور است. يكي از دلايل سفر خريد خوب و مناسب در اين شهر مي‌باشد. در پايان به اين نكته اشاره كنيم كه صنايع دستي شهر جيپور نيز از جمله اجناس مناسب براي خريد مي باشند.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

فرودگاه هاي شهر جيپور

به دليل اينكه شهر جيپور داراي فرودگاه بين المللي نمي باشد، در سفر با تور جيپور از شهر تهران پرواز مستقيم به شهر دهلي صورت مي‌گيرد. دهلي پايتخت كشور هندوستان است و داراي فرودگاه بين المللي گاندي مي‌باشد. اين فرودگاه نزديك به ۳۰ دقيقه تا شهر فاصله دارد. مسافران و توريست كه قصد سفر به جيپور را دارند ابتدا وارد فرودگاه گاندي شده و سپس به دهلي نو مي روند و از اين فرودگاه به صورت زميني به طرف شهر جيپور سفر مي‌كنند.

مدت زماني كه طول ميكشد از فرودگاه گاندي به صورت زميني تا شهر جيپور برسيد نزديك به ۲ ساعت مي باشد. وسايل نقليه شهر جيپور به صورت موتور، سه چرخه و موتور سه چرخه مي باشد. مي توانيد در اين دو ساعتي كه در راه هستيد از بزرگراه به سمت شهر جيپور حركت كنيد و جاذبه ها هاي طبيعي بين راه را نيز مشاهده كنيد.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

بليط ارزان و چارتري در تور جيپور

يكي از بخش‌هاي مهم كه در قيمت تور جيپور بسيار تاثيرگذار است، تعيين بليط هواپيمايي به صورت ارزان و يا به صورت چارتر مي باشد. در دو گزينه مطرح شده توسط آژانس و تورهاي مسافرتي افراد مي توانند گزينه مورد نظر خود را جهت سفر با هواپيما براي عزيمت به شهر جيپور مشخص كنند. قيمت سفر با هواپيماي چارتر كمي گرانتر از قيمت سفر با هواپيماي معمولي مي باشد.

چند ويژگي و امتياز در سفرهاي هوايي و چارتري قرار دارد از جمله اين امتيازها مي‌توان به قرار گرفتن در جاي مناسب در هواپيما و ارائه خدمات ويژه اشاره كرد. ميتوانيد در هنگام ثبت نام جهت سفر به شهر جيپور يكي از اين دو گزينه را در سفر هوايي مشخص كنيد. البته اين نكته را بدانيد كه از فرودگاه تا شهر جيپور نزديك به ۱۲۰ دقيقه زمان ميبرد كه شما به مقصد مورد نظرتان برسيد.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

پرواز از تهران به شهر جيپور

برخي از سايت ها بليط ارزان قيمت تور جيپور را از تهران به فروش مي‌رساند. كافي است اقدامات اوليه جهت خريد بليط انجام دهيدو يا اينكه اين كار بسيار مهم را به آژانس هاي مسافرتي و شركت‌هاي معتبر بسپاريد. پرواز مستقيم از تهران به جيپور وجود ندارد، چراكه شهر جيپور داراي فرودگاه بين المللي نمي‌باشد. نزديكترين فرودگاه به شهر گاندي و دهلي نو است كه نزديك به ۱۲۰ با شهر جيپور اختلاف دارد. فرودگاه امام خميني و مهرآباد تهران پرواز به دهلي نو را در برنامه پرواز خود قرار دادند، مي توان جهت سفر به كشور هندوستان ازاين دو فرودگاه استفاده كرد.

منبع : تور ارزان قيمت و لحظه آخري جيپور

تور جيپور

شهر جيپور يكي از شهرهاي بسيار زيبا و خاص كشور هندوستان است. سفر با تور جيپور كار شما را براي بازديد از اماكن ديدني و خاص اين شهر راحت‌تر مي‌كند. پيشنهاد مي شود در سفر به شهر جيپور طوري برنامه ريزي كنيد كه تمامي مراكز ديدني اين شهر را بازديد نماييد.

سفر به هندوستان با تور جيپور

شهر جيپور يكي از شهرهاي توريستي كشور هندوستان مي‌باشد. اين شهر مهمترين مركز گردشگري كشور هند شناخته مي‌شود. تلفظ اصلي اين شهر به زبان انگليسي جايپور مي‌باشد. شهر جايپور در شمال غربي هند واقع شده است. جالب است بدانيد كه شهر جيپور مركز ايالت راجستان مي‌باشد. شهر جيپور اولين شهر در كشور هند است كه داراي طرح شهري منظم مي باشد. اين شهر نزديك به سه ميليون نفر جمعيت دارد. سال تأسيس آن ۱۷۲۸ است.

در كشور هندوستان شهر جيپور با نام شهر صورتي معروف است، دليل اين امر نيز ساختمان هاي صورتي رنگ اين شهر مي باشد. مساحت اين شهر نزديك به ۲۰۰ متر مي‌باشد. جالب است بدانيد كه اولين بناها را در شهر جيپور ماهارا جاسينگ فرمانرواي آمبر تأسيس كرده است. توجه داشته باشيد كه در سفر به جيپور حتماً مراكز و ساختمان هاي قديمي اين شهر را بازديد كنيد. در ميان اين ساختمان ها مي توانيد عكس هاي يادگاري فراواني تهيه نماييد.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

دانستني هاي مهم براي سفر به جيپور

از دانستنيهاي مهم كه در سفر با تور جيپور بايد بدانيد زبان رسمي مردم اين شهر مي باشد، چرا كه لازمه ارتباط برقرار كردن با مردم اين شهر دانستن زبان رسمي مردم آن است. علاوه بر زبان هندي كه در كشور هندوستان افراد با يكديگر صحبت مي كنند، مي توانيد افرادي را نيز مشاهده كنيد كه به زبان انگليسي در حال مكالمه هستند. واحد پول كه در اين شهر معامله مي گردد روپيه مي باشد. شما مي توانيد با چنج كردن ريال به روپيه در اين شهر به راحتي به خريد بپردازيد.

جالب است بدانيد كه روزگاري در كشور هند مردم به زبان فارسي صحبت مي‌كردند. ازويژگي هاي ممتاز گردش در شهر جيپور صحبت كردن كاسبان و مغازه داران به زبان انگليسي مي باشد. اين ويژگي كار را براي توريست و گردشگران بسيار راحت مي كند، چرا كه بسياري از افراد به زبان انگليسي تسلط دارند ولي زبان هندي كمي سخت و دشوار است و صحبت كردن با اين زبان در اين شهر كار مشكلي است.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

فرهنگي مردم شهر جيپور

فرهنگ سنتي و رسوم و آيين قديمي شهر جيپور بيشتر از ديگر شهرهاي پر رفت و آمد هند به چشم مي‌خورد. در سفر با تور جيپور ميتوانيد فرهنگ قديمي و اصيل مردم هند را مشاهده كنيد. سنت هاي قديمي مردم شهر جيپور در خوراك و پوشاك مردم بيشتر به چشم مي آيد. بسياري از گردشگران تمايل دارند كه اين تفاوت هاي فرهنگي را مشاهده كنند و از ديدن اين سبك لباس پوشيدن و اين مدل غذا خوردن لذت ببرند.

اگر تمايل داريد فرهنگ اصيل هندي را تماشا كنيد و يا بر روي فرهنگ اصيل و قديمي كشور هند مطالعه مي‌كنيد حتماً به شهر جيپور سفر كنيد. نه تنها در پوشش لباس و خوردن غذا بلكه در ساختمان ها و مراكز خريد اين شهر نيز مي‌توان تمام آداب و رسوم هند را مشاهده نمود. اگر تمايل داريد جذابيت هاي فرهنگي كشور هند را از نزديك مشاهده كنيد به شهر زيبا و خاطره انگيز جيپور سفر كنيد.

آب و هواي شهر جيپور

قبل از سفر به هر نقطه‌اي بايد اطلاعات كافي و مناسب را در رابطه با آب و هواي آن مكان كسب كنيد. سفر با تور جيپور به كشور هندوستان نيز از اين قاعده مستثنا نمي‌باشد. شهر جيپور هندوستان يكي از شهرهاي پرتردد كشور هند شناخته مي‌شود و داراي آب و هواي گرم است.

گرمترين ماههاي سال در اين شهر ارديبهشت و خرداد مي‌باشد. هوا در ارديبهشت‌ماه به گرم ترين حالت خود يعني به ۴۰ درجه سانتي‌گراد مي‌رسد. خنك ترين زمان در اين شهر نيز دي ماه است. هوا در دي‌ماه مابين ۱۲ تا ۱۵ درجه سانتي‌گراد است. البته هوا در دي ماه به خنك ترين حالت خود به ۷ درجه سانتيگراد نيز مي‌رسد. البته آذرماه از نظر آب و هوايي شبيه به دي ماه مي باشد. با ادامه اين مطلب همراه باشيد تا بهترين زمان سفر به جيپور را تشريح كنيم.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

بهترين زمان سفر به جيپور

همواره ميان گردشگران و توريست بهترين زمان سفر به مقصد مورد نظر از سوالات كليدي و مهم مي‌باشد. در اين بخش به تشريح بهترين زمان سفر به جيپور مي‌پردازيم. به صورت كلي ماه هاي اكتبر تا مارس بهترين زمان سفر با تور به شهر جيپور مي‌باشد. آبان تا فروردين ماه شهر جيپور خنك است و از آن گرماي شديد ديگر خبري نيست. از اوايل آبان تا اواسط فروردين ماه بهترين روزها براي سفر به شهر جيپور را مي‌توانيد انتخاب كنيد.

همواره با تور جيپور به اين شهر توريستي و زيبا سفر كنيد. البته توصيه مي شود در ماههاي آذر، دي و يا بهمن بليط هاي خود را براي بازديد از شهر رزرو نماييد چرا كه بيشترين ميزان خنكي هوا در اين ماهها مي باشد. به راحتي مي توانيد به خريد و گشت گذار بپردازيد. البته از ويژگي‌هاي ممتاز و برجسته شهر جيپور سفر در زمستان مي باشد كه اين ويژگي را كمتر شهري در قاره آسيا دارد.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

ويژگي آب و هوا در جيپور

همانطور كه اشاره شد ماه‌هاي آبان تا فروردين بهترين زمان سفر به كشور هندوستان و شهر جيپور مي‌باشد. در اين روزها نسيم خنك هوا همراه با آفتاب ملايم خورشيد هوا را براي بازديد و تفريح بسيار مناسب مي كند. البته اگر مي خواهيد از اماكن ديدني اين شهر بازديد كنيد حتماً در ماه اكتبر به اين شهر سفر كنيد. در فصل زمستان كه از آذرماه شروع مي‌شود و در بهمن ماه به پايان مي‌رسد، شبها هوا بسيار خنك تر است.

هوا در اين ايام در شهر جيپور تا ۵ درجه كاهش پيدا مي كند و به يك هواي مناسب و ايده آل جهت گردش و خريد تبديل مي‌شود. ميزان بارش در جيپور اندك است ولي آنچه مسلم است در اين شهر هر ۱۰ سال يك بار برف مي بارد. بيشترين بارش‌ها از نوع باران است كه در طي سال و مخصوصاً در فصل پاييز و زمستان امكان بارش بيشتر است.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

جاذبه هاي گردشگري جيپور

شهر توريستي جيپور در كنار شهر دهلي ازشهرهاي پر مخاطب شناخته مي‌شود و از جاذبه‌هاي گردشگري فراواني برخوردار است كه در چهار بخش بعدي به تشريح اين جاذبه هاي گردشگري مي‌پردازيم.

كاخ شهر

از معروف ترين و محبوب ترين جاذبه هاي گردشگري شهر جيپور كه در سفر با تور جيپور حتما آن را بازديد مي كنيد كاخ شهر مي باشد. اين كاخ در قلب شهر جيپور قرار گرفته است. سال تأسيس اين بنا مربوط به قرن نوزدهم مي باشد. اين بنا تلفيقي از معماري هندي، مغولي و اروپايي مي باشد.

هاوا محل

ممتاز ترين نقاط شهر جيپور كه معروف به شهر صورتي مي باشد هاوا محل نام دارد. اين مكان نزديك به كاخ شهر است. اين مكان در سال ۱۷۹۹ ساخته شده است. بناي هاوا محل از مصالحي همچون سنگ قرمز صورتي مي‌باشد.

رصد خانه جانتار

از ديگر جاذبه هاي گردشگري جيپور رصدخانه اين شهر مي‌باشد. اين بنا در فهرست ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيده است و در سال ۱۷۳۸ ساخته شده است.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

ديگر اماكن ديدني جيپور

در ادامه تشريح جاذبه هاي گردشگري جيپور چند مكان ديگر را مورد بررسي قرار مي‌دهيم. در سفر با تور جيپور حتماً برنامه ريزي كنيد كه اين اماكن را بازديد نماييد.

موزه آلبرت هال

موزه آلبرت امروزه به عنوان قديمي ترين موزه راجستان شناخته مي‌شود. اين موزه در باغ رام نيواس واقع شده است و مردم از سال ۱۸۷۷ به بعد مي توانند به اين موزه مراجعه كنند. البته سنگ بناي اين موزه در سال ۱۸۷۶ بنا شده است. اين موزه را آلبرت ادوارد بنا نهاده است.

باغ وحش جيپور

باغ وحش شهر جيپور در فاصله كمي از موزه آلبرت هال واقع شده است. اين باغ وحش كه به جانورشناسي هم شناخته مي‌شود از جاذبه هاي پرطرفدار شهر جيپور مي‌باشد.

جال محل

كاخ آب يا جال محل از ديگر جاذبه هاي گردشگري شهر جيپور مي شود. جال محل در قلب درياچه من ساگر واقع شده است كه يكي از زيباترين اماكن شهر جيپور شناخته مي شود. مي توانيد در اين محل عكس هاي يادگاري تهيه نماييد. جالب است بدانيد كه قدمت اين محل نزديك به سه قرن پيش مي باشد كه براي مهماني و شكار در نظر گرفته اند.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

تفريح در هند با تور جيپور

بي شك يكي از تفريح هاي مناسب ديدن اماكن خاص و قديمي مي‌باشد، تفريحي كه در تور جيپور حتماً توسط ليدرهاي تور و مسئولان سفر برنامه ريزي شده است. با شركت در اين تور مي توانيد اماكن ديدني بسياري را مشاهده كنيد كه در اين بخش چند مورد ديگر را عنوان مي‌كنيم.

قلعه آمير

قلعه آمير در شهرك آمير قرار گرفته است. ۱۱ كيلومتر مانده به شهر جيپور قلعه هاي بسيار زيبا بنا شده است كه افراد تمايل بسيار زيادي جهت ديدن اين ساختمان دارند. اين بناي زيبا كه مشرف به درياي مائوتاست مي باشد در قرن ۱۶ ساخته شده است.

قلعه جاگار

دقيقاً روبروي قلعه آمير قلعه زيبا و محكمي بنا شده است كه جاگار يا جايگراه نام دارد. براي دفاع از شهر جيپور در قرن ۱۸ اين بنا ساخته شده است. نام ديگر اين قلعه پيروزي مي باشد و مردم هند و توريست هاي قديم آن را به نام قلعه پيروزي مي‌شناسند.

فيل سواري

سفر كردن به كشور هندوستان بدون تجربه فيل سواري بي مزه و ناقص است. مكاني به نام الفنتستيك وجود دارد كه مخصوص فيل سواري مي باشد.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

جاذبه هاي طبيعي در شهر جيپور

يكي از جاذبه هاي طبيعي و بكر شهر جيپور كه توصيه مي‌شود در سفر با تور جيپور حتماً از اين مكان ديدن نماييد، اردوي جنگلي شهر جيپور مي‌باشد. در اين اردو مي توانيد پياده روي كنيد و اكوسيستم خاص و منحصر به فرد را از نزديك مشاهده كنيد. گونه‌هاي مختلف گياهي جانوري را مي توان از نزديك مشاهده نمود. شهر جيپور داراي تفريحگاه هاي ساحلي و اجرايي مي‌باشد. اقامتگاه‌هاي تعطيلاتي فراواني در اين شهر واقع شده است.

هتل هاي با كيفيت در اين شهر پر تردد مي باشند. در برخي از هتل هاي اين شهر رقص و پايكوبي وجود دارد كه جذابيت فراواني براي توريست و گردشگران ايجاد مي‌كنند. به صورت كلي شهر جيپور داراي منابع بسيار باكيفيتي از سازگاريهاي محلي و غذايي مي باشد. حتما اين شهر را براي سفر خود انتخاب كنيد.

مراكز خريد در سفر با تور جيپور

در سه بخش بعدي توضيحاتي در رابطه با مراكز خريد شهر جيپور ارائه مي دهيم. مي‌توانيد در سفر با تور جيپور به مراكز فوق مراجعه كنيد و به خريد اجناس متنوع و سوغاتي هاي جالب بپردازيد. با ادامه اين مطلب همراه ما باشيد.

بازار باپوجيپور

از معروف‌ترين بازارهاي شهر جيپور مي‌باشد. در اين بازار مي توانيد انواع سوغاتي و پوشاك را تهيه نماييد. حتماً دقت كنيد در اين بازار به چانه‌زني با فروشندگان بپردازيد.

فروشگاه سوغات جيپور

فروشگاه سوغات جيپور يك فروشگاه مناسب جهت خريد مجسمه، تابلو، كيف و صنايع دستي مي‌باشد. فروشگاههايي همچون صنايع دستي و فروشگاه سوغات طلايي نيز از مكان هاي مشابه اين مورد مي باشند.

مركز خريد ورلد

دراين مركز خريد علاوه بر فروشگاه هايي كه دارد مي توانيد از رستوران و كافي شاپ ها نيز بهره مند شويد. اين مركز خريد نيز مكان مناسبي براي سوغاتي دادن مي باشد.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

اطلاعاتي در رابطه با مراكز خريد

در ادامه معرفي مراكز خريد شهر جيپور به معرفي چند بازار و فروشگاه بزرگ ديگر مي پردازيم. در سفر با تور جيپور حتماً سري هم به اين مراكز جهت خريد سوغاتي بزنيد.

مركز ميراث نساجي

اگر به دنبال پارچه اي زيبا براي لباس هستيد و يا تمايل داريد همراه خود براي سوغاتي پارچه‌اي خاص بياوريد، حتماً به مركز ميراث صنايع نساجي مراجعه نماييد. در اين مكان مي توانيد بهترين و زيباترين پارچه و صنايع دستي را تهيه كنيد. هر نوع پارچه با هر طرحي و هر قيمتي كه بخواهيد در اين مركز خريد وجود دارد.

مركز جواهرات سهاراجه

اين مركز خريد طلا و جواهر بيش از ۲۰۰ مغازه دارد كه تقريبا فروشگاه هاي اين مركز خريد كوچك و نقلي مي باشند. برخورد فروشندگان اين مركز خريد بسيار مناسب و ايده آل است. اگر پول خود را مي خواهيد به طلا تبديل كنيد حتما به اين مركز مراجعه كنيد.

بازار جوهري

اين مركز خريد در ميان هنديان به نام جوهري بازار شناخته مي شود. در واقع اين مركز خريد اجناس سنتي و بومي شهر جيپور مي باشد

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

دانستني هاي اقتصادي براي سفر با تور جيپور

جالب است بدانيد كه جيپور بزرگترين صادر كننده طلا، الماس و سنگ هاي قيمتي در آسيا مي باشد. تنها شهر دنيا براي پرداختن و تراش كاري كردن الماس آبي مي باشد. براي خريدن اجناس دسته اول مي توانيد در اين شهر موارد مناسب و بي نظير تهيه كنيد. روغن خوراكي اين شهر نيز زبانزد مي‌باشد. الماس طلا نيز در اين شهر از محصولات درجه يك به حساب مي‌آيند.

مي‌توانيد براي خريد طلا به شهر جيپور سفر كنيد و طلا و زيورآلات را به بهترين قيمت و با كيفيت خريداري كنيد. كشور هند داراي ۳ شهر مخاطب و پر توريست مي باشد كه يكي از اين ها شهر جيپور است. يكي از دلايل سفر خريد خوب و مناسب در اين شهر مي‌باشد. در پايان به اين نكته اشاره كنيم كه صنايع دستي شهر جيپور نيز از جمله اجناس مناسب براي خريد مي باشند.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

فرودگاه هاي شهر جيپور

به دليل اينكه شهر جيپور داراي فرودگاه بين المللي نمي باشد، در سفر با تور جيپور از شهر تهران پرواز مستقيم به شهر دهلي صورت مي‌گيرد. دهلي پايتخت كشور هندوستان است و داراي فرودگاه بين المللي گاندي مي‌باشد. اين فرودگاه نزديك به ۳۰ دقيقه تا شهر فاصله دارد. مسافران و توريست كه قصد سفر به جيپور را دارند ابتدا وارد فرودگاه گاندي شده و سپس به دهلي نو مي روند و از اين فرودگاه به صورت زميني به طرف شهر جيپور سفر مي‌كنند.

مدت زماني كه طول ميكشد از فرودگاه گاندي به صورت زميني تا شهر جيپور برسيد نزديك به ۲ ساعت مي باشد. وسايل نقليه شهر جيپور به صورت موتور، سه چرخه و موتور سه چرخه مي باشد. مي توانيد در اين دو ساعتي كه در راه هستيد از بزرگراه به سمت شهر جيپور حركت كنيد و جاذبه ها هاي طبيعي بين راه را نيز مشاهده كنيد.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

بليط ارزان و چارتري در تور جيپور

يكي از بخش‌هاي مهم كه در قيمت تور جيپور بسيار تاثيرگذار است، تعيين بليط هواپيمايي به صورت ارزان و يا به صورت چارتر مي باشد. در دو گزينه مطرح شده توسط آژانس و تورهاي مسافرتي افراد مي توانند گزينه مورد نظر خود را جهت سفر با هواپيما براي عزيمت به شهر جيپور مشخص كنند. قيمت سفر با هواپيماي چارتر كمي گرانتر از قيمت سفر با هواپيماي معمولي مي باشد.

چند ويژگي و امتياز در سفرهاي هوايي و چارتري قرار دارد از جمله اين امتيازها مي‌توان به قرار گرفتن در جاي مناسب در هواپيما و ارائه خدمات ويژه اشاره كرد. ميتوانيد در هنگام ثبت نام جهت سفر به شهر جيپور يكي از اين دو گزينه را در سفر هوايي مشخص كنيد. البته اين نكته را بدانيد كه از فرودگاه تا شهر جيپور نزديك به ۱۲۰ دقيقه زمان ميبرد كه شما به مقصد مورد نظرتان برسيد.

تور جيپور | قيمت تور جيپور | تور ارزان جيپور | تور جيپور لحظه آخري

پرواز از تهران به شهر جيپور

برخي از سايت ها بليط ارزان قيمت تور جيپور را از تهران به فروش مي‌رساند. كافي است اقدامات اوليه جهت خريد بليط انجام دهيدو يا اينكه اين كار بسيار مهم را به آژانس هاي مسافرتي و شركت‌هاي معتبر بسپاريد. پرواز مستقيم از تهران به جيپور وجود ندارد، چراكه شهر جيپور داراي فرودگاه بين المللي نمي‌باشد. نزديكترين فرودگاه به شهر گاندي و دهلي نو است كه نزديك به ۱۲۰ با شهر جيپور اختلاف دارد. فرودگاه امام خميني و مهرآباد تهران پرواز به دهلي نو را در برنامه پرواز خود قرار دادند، مي توان جهت سفر به كشور هندوستان ازاين دو فرودگاه استفاده كرد.

منبع : تور ارزان قيمت و لحظه آخري جيپور

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 31
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 587
  • بازدید سال : 2155
  • بازدید کلی : 11238
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی