loading...

travel

بازدید : 156
11 زمان : 1399:2

تور تاجيكستان

تور تاجيكستان يكي از تورهايي است كه ما را به كشوري هم زبان و هم دين خواهد برد. تاجيكستان كشوري است پر از جاذبه هاي طبيعي و گردشگري و همچنين معماري هاي بسيار زيبا كه مي تواند سفري لذت بخش را برايمان به ارمغان بياورد.

اگر قصد داريد تاجيكستان را براي مسافرت انتخاب كنيد بهتر است در فصل بهار كه آب و هواي آن مطلوب است به اين كشور سفر كنيد.

درباره كشور تاجيكستان

تاجيكستان كشوري با قدمت چند هزار ساله است و فرهنگي غني دارد. زبان اين كشور فارسي بوده و دين آن نيز اسلام است. به دليل هم زباني و يكي بودن دين مردم اين كشور با ايرانيان تور تاجيكستان مي تواند يكي از بهترين مسافرت هايي باشد كه ما در آن احساس نزديكي بيشتري نسبت به مردمش داريم. تاريخ تاجيكستان فراز و نشيب هاي زيادي به خود ديده است. هم چنين آداب و رسوم محلي بسيار زيادي در اين كشور وجود دارد كه از جمله آن ها مي توان به عيد نوروز كه بين كشور ايران و كشور تاجيكستان مشترك است اشاره كرد.

پايتخت كشور تاجيكستان شهر دوشنبه است كه بنا به روايتي اين نام از بازار روز هاي دوشنبه گرفته شده است. بازار هاي بسيار زيادي نيز در پايتخت اين كشور از جمله بازار كاروان، بازار سخاوت، بازار سبز، بازار سلطان كبير و.. وجود دارند.

در تور تاجيكستان قطعا گذري به اين بازار ها خواهيد داشت.اين كشور از اتحاد شوروي 9 سپتامبر سال 1991 و پس از فروپاشي اتحاد شوروي به استقلال رسيده است. در واحد پول جديد اين كشور يك ساماني معادل 100 درم جديد و 1000 روبل قديم است. طبق آمار سال 2003 نرخ سواد در افراد بالاي 15 سال كه توان خواندن و نوشتن را دارند تقريباً 5 درصد است. همچنين طبق آمار سال 2007 اميد به زندگي در كل جمعيت اين كشور 64.61 سال، در مردان 61.6 سال و در زنان 67.78 سال است كه طولاني ترين طول عمر در بين 5 جمهوري آسياي مركزي است.

درباره كشور تاجيكستان

زبان و فرهنگ كشور تاجيكستان

تاجيك ها مردماني سخت كوش، مهمان نواز، وطن دوست و با ايمان مي باشند. يكي از پايه هاي زندگي مردم تاجيكستان موسيقي ها و رقص هاي سنتي آن هاست. همچنين بيش از 90 درصد مردم اين كشور مسلمان هستند و بيشتر آن ها داراي مذهب سني مي باشند. يكي از تفاوت هاي تور تاجيكستان با ساير تور ها در اين است كه در اين كشور تأثير پذيري بسيار كمي از فرهنگ هاي غربي ديده شده و بيشتر آداب و رسوم محلي مشاهده مي شود. پوشاك مردم تاجيك، قصه خواني، غذاي محلي و هنرهاي نمايشي از ويژگي هاي فرهنگي اين كشور است.

زبان و فرهنگ كشور تاجيكستان

مردم كشور تاجيكستان

آخرين آمار مربوط به جمعيت كشور تاجيكستان در سال 2016 نشان مي دهد كه جمعيت اين كشور نزديك به ۸٬۷۳۰٬۰۰۰ نفر است كه حدود 80 درصد از اين جمعيت تاجيك هستند و به زبان فارسي تاجيكي صحبت مي كنند. همچنين اقليت هايي همچون ازبك، روس، قرقيز و تاتار نيز در اين كشور زندگي مي كنند. اگر با تور تاجيكستان سفري به اين كشور داشته باشيد مشاهده مي كنيد كه اين كشور اشتراكات زيادي در فرهنگش با كشور ايران دارد.

در قسمت هايي از تاريخ پيش از اسلام كشور تاجيكستان متعلق به كشور ايران بوده است. رودكي شاعر بزرگي كه پدر شعر پارسي نيز ناميده مي شود و بسياري ديگر از نخستين شاعران از اين كشور به پا خواسته اند. بزرگاني چون ابن سينا و فارابي نيز كه عالمان سرشناسي هستند متعلق به اين كشور مي باشند. بنابراين تاجيكستان توري است به كشوري داراي بزرگاني كه براي ما نيز اهميت زيادي دارند.

مردم كشور تاجيكستان

شهر دوشنبه پايتخت تاجيكستان

در تاجيكستان اولين مقصد شهر دوشنبه است.شهر دوشنبه پايتخت كشور تاجيكستان است. اين شهر تا 80 سال پيش تنها دهكده اي كوچك بوده است. به دليل اينكه در اين شهر بازار هاي دوشنبه برگزار مي شد نام اين شهر نيز دوشنبه انتخاب شده است. از مكان هاي ديدني دوشنبه مي توان به ميدان اسب ‌دواني، باغ گياه‌ شناسي، استوديوي سينمايي و آب‌هاي گرم گل ‌پسته اشاره كرد. از ديگر مكان هاي مهم براي بازديد در اين شهر چشمه هاي معدني و درماني شاه عنبري هستند كه در 25 كيلومتري از اين شهر قرار دارند و توصيه مي شود در صورت مسافرت با تور تاجيكستان از آن ها ديدن كنيد.

شهر دوشنبه پايتخت تاجيكستان

موقعيت جغرافيايي كشور تاجيكستان

كشور تاجيكستان در خشكي محصور شده و در آسياي مركزي و غرب كشور چين واقع گشته است. مساحت اين كشور 143100 كيلومتر مربع است كه 142700 كيلومتر از آن را خاك و 400 كيلومتر مربع را نيز آب تشكيل داده است. مرز هاي كشور تاجيكستان به شدت ناهموار است و 3651 كيلومتر طول دارد.414 كيلومتر از اين كشور در قسمت شرقي با چين، 1204 كيلومتر در قسمت جنوب با افغانستان،870 كيلومتر در شمال با قرقيزستان و 1161 كيلومتر در قسمت غربي با ازبكستان هم مرز است. همچنين كشور تاجيكستان كشوري زلزله خيز است و زلزله هاي شديدي در آن اتفاق مي افتد.

آب و هواي كشور تاجيكستان

تفاوت بسيار زياد گرما بين شب و روز يكي از خصوصيات اصلي آب و هواي كشور تاجيكستان است كه در تاجيكستان با آن مواجه خواهيد شد. در بيشتر روزها آسمان صاف و فاقد ابر هاي باران زا است و بارش باران نيز در آن ناچيز است. طبق آمار هاي گرفته شده سالانه 2100 تا 3165 ساعت تابش آفتاب دارد. به دليل وجود اختلاف بلندي بادهاي محلي در دره هاي اين كشور مي وزند كه به آن ها بادهاي كوهستاني نيز گفته مي شود.

باد گرم و خشك و يا باد گرمسير يكي از مهم ترين اين باد هاست كه در ماه هاي تابستان و پاييز در دره فرغانه شروع به وزيدن مي كند. همچنين در مناطق كوهستاني اين كشور برف دائمي بيش از 3800 تا 5200 متر بلندي دارد.توصيه مي شود زماني تاجيكستان را انتخاب كنيد كه آب و هواي مناسب را داشته باشد.

آب و هواي كشور تاجيكستان

بهترين زمان سفر به تاجيكستان

كساني كه تور تاجيكستان را تجربه كرده اند مي گويند بهار اين كشور بسيار ديدني و زيباست. از جمله پايتخت اين كشور يعني شهر دوشنبه هوايي بسيار لذت بخش و مطبوعي دارد. اگر در روزهاي جشن نوروز تاجيكستان را براي مسافرت به اين كشور انتخاب كنيد كه هم حال و هواي بهار را دارد و هم رنگ و بوي تازگي و عيد، قطعاً لذت سفر شما چندين برابر خواهد شد. توصيه مي كنيم فصل زمستان را براي مسافرت به اين كشور انتخاب نكنيد! زيرا تاجيكستان زمستان هاي بسيار سردي دارد كه ممكن است باعث آزار شما شود. پس بهترين زمان براي تور تاجيكستان فصل بهار است.

هزينه اقامت در كشور تاجيكستان

تور تاجيكستان چقدر براي ما هزينه دارد؟ اگرچه در اين كشور فقر زيادي به چشم مي خورد اما اين تصور كه تاجيكستان كشور ارزان قيمتي است اشتباه است. اگر توانايي كافي براي نحوه ي مديريت هزينه هاي خود نداشته باشيد ممكن است تاجيكستان به يكي از پر هزينه ترين سفر هاي شما تبديل شود.. براي اقامت در اين كشور انتخاب هاي متفاوتي روبروي شما قرار دارد. مي توانيد در هتل اقامت كنيد كه شبي حدوداً 30 الي 100 دلار براي آن هزينه كنيد كه بسته به امكانات، مكان و… هتل ها متفاوت است. و يا مي توانيد در مهمان خانه هاي تاجيكي اقامت كنيد كه امكانات رفاهي متوسطي دارند و هزينه اي حدود 10 تا 50 دلار را براي شما خواهند داشت. همچنين مي توانيد با كرايه كردن منزل مبله كه مي توانيد همراه با آن خدمه نيز دريافت كنيد هزينه اي حدود 20 تا 50 دلار صرف اقامت خود در تاجيكستان كنيد.

هزينه حمل و نقل كشور تاجيكستان

بدون شك اگر قصد مسافرت به تاجيكستان را داريم بايد به فكر هزينه هاي خوراك و حمل و نقل نيز باشيم. هزينه حمل و نقل در اين كشور تا حدودي زياد است. براي رفتن به هر جايي در اين كشور هزينه اي حدود 30 ساماني معادل 7 دلار خواهيد داشت. و اگر بخواهيد ميني بوس كرايه كنيد هزينه آن در پايتخت حدود 15 سنت است. در يك رستوران محلي غذا حدود 1 تا 2 دلار هزينه دارد. دكه هاي غذا فروشي هزينه بيشتري دارند و حدود 4 دلار براي مسافران تمام مي شوند. قيمت غذاهاي رستوراني نيز از 10 دلار شروع مي شود. مردم تاجيكستان در سفره هاي خود غذاي دريايي ندارند و نوشيدني سنتي آن ها چاي سبز است.

فرودگاه بين‌المللي دوشنبه

در تاجيكستان محل فرود هواپيماهايي كه از تهران به اين كشور برخاسته اند فرودگاه بين‌المللي دوشنبه خواهد بود. در سپتامبر سال 2014 پايانه جديد اين فرودگاه كه ظرفيت جا به جايي 1.5 ميليون نفر را دارد تأسيس شده است. اين فرودگاه قطب اصلي شركت‌هاي سامان اير و تاجيك اير است. اين فرودگاه در جنوب باختري اين شهر قرار دارد و اندازه آن تقريباً بسيار كوچك است. اكثر مليت هاي اروپايي و آمريكاي شمالي مي توانند به محض اينكه از هواپيما پياده شدند اقدام به درخواست رواديد كنند. توصيه مي شود هنگام سفر به اين كشور با تور تاجيكستان چند برگه كپي از گذرنامه به همراه داشته باشيد و آدرس دقيق جايي كه قرار است به آنجا برويد را يادداشت نماييد.

فرودگاه بين‌المللي دوشنبه

پروازهاي تهران به تاجيكستان

بهترين پرواز ها به اين كشور پرواز هاي مستقيم هواپيمايي تاجيك اير Tajik Air Airlines و هواپيمايي آسمان Iran Aseman Airlines از تهران به دوشنبه پايتخت اين كشور است. چنانچه قصد مسافرت به اين كشور را داريد مي توانيد طبق ساعت و روزهاي زير برنامه ريزي كنيد:

هواپيمايي تاجيك اير Tajik Air Airlines

پرواز هوايي مستقيم به اين كشور، روزهاي يك شنبه و چهارشنبه ساعت 10:40 قبل از ظهر از فرودگاه امام خميني به فرودگاه دوشنبه تاجيكستان انجام مي شود و مدت زمان تقريبي پرواز 2 ساعت و 30 دقيقه است. همچنين پرواز هاي برگشت هواپيمايي تاجيك اير، يك شنبه و چهارشنبه ساعت 13:30 بعد از ظهر از فرودگاه دوشنبه به فرودگاه امام خميني تهران انجام شده و مدت زمان پرواز 2 ساعت و 30 دقيقه مي باشد.

هواپيمايي ايران آسمان Iran Aseman Airlines

متأسفانه در حال حاضر پرواز هاي رفت و برگشت به اين كشور از طريق شركت هواپيمايي ايران آسمان تعطيل هستند و مي توانيد در صورت داشتن قصد سفر با تور تاجيكستان از هواپيمايي تاجيك اير استفاده كنيد. بهتر است هنگام خريد بليط به سايت هاي بليط فروشي سر بزنيد و از داير شدن يا نشدن پرواز هاي اين شركت اطمينان حاصل نماييد و تاجيكستان را با پروازي مناسب با خودتان انتخاب كنيد.

بهترين جاذبه هاي ديدني و تاريخي تاجيكستان

جاذبه هاي طبيعي تاجيكستان مي تواند يكي از دلايل انتخاب تاجيكستان باشد. لذت تور تاجيكستان قطعاً با مشاهده اماكن تاريخي آن لذت بخش تر نيز خواهد بود.

درياچه اسكندرول تاجيكستان

درياچه اسكندرول يا كول اسكندر در شمال باختري كشور تاجيكستان قرار دارد. اين درياچه با 2.5 كيلومتر درازا و 1 كيلومتر پهنا و 72 متر عمق يكي از جاذبه هاي طبيعي اين كشور است. درياچه علاءالدين ديگر درياچه ديدني كشور تاجيكستان است كه براي شنا كردن بسيار مناسب مي باشد. كوهستان فان كه بسيار مورد توجه كوه نوردان و صخره نوردان قرار دارد، درياچه‌هاي سون كه داراي 7 درياچه با نام هاي متفاوت است و بسته به موقعيت خورشيد رنگ هاي متفاوتي چون فيروزه اي، سبز ، آبي و سياه به خود مي گيرند، درياچه تيمور-دارا با منطقه اي بسيار سرسبز نيز از ساير جاذبه هاي ديدني اين كشور است كه مي تواند در تاجيكستان مورد توجه واقع شود.

درياچه اسكندرول تاجيكستان

قلعه حصار در تور تاجيكستان

يكي از اماكن تاريخي و ديدني اين كشور قلعه حصار است كه يكي از قديمي ترين بناهاي اين كشور بوده و در غرب شهر دوشنبه واقع شده است. اين قلعه متعلق به قرن هفدهم و نماد فرهنگ باستاني حدوداً 3 هزار ساله مردم تاجيك است. بناي ياد بود اسماعيل ساماني كه در شهر دوشنبه قرار دارد و نماد اين كشور است نيز بسيار قابل توجه گردشگران تاجيكستان در اين كشور است. همچنين موزه ملي باستاني تاجيكستان كه آثار باستاني و مجسمه هاي قديمي فراواني در آن قرار دارد از ديگر جاذبه هاي مورد توجه در تور تاجيكستان است.

قلعه حصار در تور تاجيكستان

پارك رودكي در تور تاجيكستان

رودكي پدر شعر پارسي در نزد ايرانيان بسيار محبوب است. پارك رودكي يكي از مكان هاي ديدني كشور تاجيكستان است كه در شهر دوشنبه قرار دارد. توصيه مي كنيم اگر تور تاجيكستان را براي مسافرت انتخاب كرديد حتماً به اين مكان نيز سر بزنيد. مجسمه رودكي در اين پارك قرار دارد و محيط اين پارك بسيار سرسبز و پر از درختان بلند است. بزرگراه پامر كه از ميان كوه هاي زيباي پامر كشيده شده است و از كشور هاي ازبكستان، افغانستان، قرقيزستان و تاجيكستان مي گذرد يكي از جاده هاي پر جاذبه اي است كه داراي چشم انداز هاي زيبايي همچون درياچه كاراكول است كه بيشتر ماه هاي سال يخ زده است.

پارك رودكي در تور تاجيكستان

خريد در كشور تاجيكستان

بي ترديد يكي از قسمت هاي مهم مسافرت خريد كردن است. اگر تاجيكستان را انتخاب كنيد بايد با مراكز خريد و بازار هاي آن آشنا بوده و هزينه ي خود را كنترل كنيد. گرچه شهر دوشنبه نسبتاً كوچك است اما با توجه به زيبايي هاي اين شهر مي توانيد در تاجيكستان خريد بي نظيري را تجربه كنيد. كشور تاجيكستان كشور ثروتمندي نبوده و محصولات توليدي چنداني نيز ندارد و مهم ترين محصول آن نيز پنبه است. بنابراين شايد بتوان گفت كه نبايد انتظار بازار هاي بسيار متنوع و رنگارنگي را در اين كشور داشت اما با اين حال محصولاتي همچون كت هاي اين كشور و بازار هاي ديگري كه جذابيت هاي خاص خود را دارند مي توانند نياز هاي شما را در تور تاجيكستان بر طرف كنند.

مراكز خريد تاجيكستان

يكي از مزاياي تور تاجيكستان و سفر به شهر دوشنبه مراكز خريد بسيار زيباي آن است. از مراكز خريد اين كشور مي توان به مركز خريد روهات كه يكي از معروف ترين مركز خريد هاي شهر دوشنبه تاجيكستان است، از ساير مراكز خريد كه در تور تاجيكستان مي توان به ان اشاره كرد گالري هنري تاجيك كه محل فروش نقاشي هنرمندان بزرگ تاجيك است، مركز خريد TsUM كه يكي از بزرگ ترين و اصلي ترين مراكز خريد اين كشور بوده و محصولات سنتي در آن به فروش مي رود مي باشد.

مراكز خريد تاجيكستان

بازارهاي تاجيكستان

از جمله بازار هايي كه در تاجيكستان بايد به آن ها توجه كرد زيليوني است كه بازار سبزي است و به بازار شاه منصور نيز معروف است و محل خريد و فروش تره بار و برخي از وسايل منزل است. بازار سلطان كبير كه براي خريد و فروش لوازم ساختماني است، بازار كاروان كه بيشتر فروشگاه هاي پوشاك، كفش، فرش و … در آن ديده مي شود، بازار سخاوت براي پوشاك، لوازم خانگي و..، بازار دوستي، بازار راه آهن، بازار صد برگ، بازار صوم، بازار بركت از جمله بازار هاي معروف شهر دوشنبه تاجيكستان است. بهتر است حواستان به مديريت هزينه در تور تاجيكستان باشد.

بازارهاي تاجيكستان

منبع : تور لحظه آخري تاجيكستان

تور تاجيكستان

تور تاجيكستان يكي از تورهايي است كه ما را به كشوري هم زبان و هم دين خواهد برد. تاجيكستان كشوري است پر از جاذبه هاي طبيعي و گردشگري و همچنين معماري هاي بسيار زيبا كه مي تواند سفري لذت بخش را برايمان به ارمغان بياورد.

اگر قصد داريد تاجيكستان را براي مسافرت انتخاب كنيد بهتر است در فصل بهار كه آب و هواي آن مطلوب است به اين كشور سفر كنيد.

درباره كشور تاجيكستان

تاجيكستان كشوري با قدمت چند هزار ساله است و فرهنگي غني دارد. زبان اين كشور فارسي بوده و دين آن نيز اسلام است. به دليل هم زباني و يكي بودن دين مردم اين كشور با ايرانيان تور تاجيكستان مي تواند يكي از بهترين مسافرت هايي باشد كه ما در آن احساس نزديكي بيشتري نسبت به مردمش داريم. تاريخ تاجيكستان فراز و نشيب هاي زيادي به خود ديده است. هم چنين آداب و رسوم محلي بسيار زيادي در اين كشور وجود دارد كه از جمله آن ها مي توان به عيد نوروز كه بين كشور ايران و كشور تاجيكستان مشترك است اشاره كرد.

پايتخت كشور تاجيكستان شهر دوشنبه است كه بنا به روايتي اين نام از بازار روز هاي دوشنبه گرفته شده است. بازار هاي بسيار زيادي نيز در پايتخت اين كشور از جمله بازار كاروان، بازار سخاوت، بازار سبز، بازار سلطان كبير و.. وجود دارند.

در تور تاجيكستان قطعا گذري به اين بازار ها خواهيد داشت.اين كشور از اتحاد شوروي 9 سپتامبر سال 1991 و پس از فروپاشي اتحاد شوروي به استقلال رسيده است. در واحد پول جديد اين كشور يك ساماني معادل 100 درم جديد و 1000 روبل قديم است. طبق آمار سال 2003 نرخ سواد در افراد بالاي 15 سال كه توان خواندن و نوشتن را دارند تقريباً 5 درصد است. همچنين طبق آمار سال 2007 اميد به زندگي در كل جمعيت اين كشور 64.61 سال، در مردان 61.6 سال و در زنان 67.78 سال است كه طولاني ترين طول عمر در بين 5 جمهوري آسياي مركزي است.

درباره كشور تاجيكستان

زبان و فرهنگ كشور تاجيكستان

تاجيك ها مردماني سخت كوش، مهمان نواز، وطن دوست و با ايمان مي باشند. يكي از پايه هاي زندگي مردم تاجيكستان موسيقي ها و رقص هاي سنتي آن هاست. همچنين بيش از 90 درصد مردم اين كشور مسلمان هستند و بيشتر آن ها داراي مذهب سني مي باشند. يكي از تفاوت هاي تور تاجيكستان با ساير تور ها در اين است كه در اين كشور تأثير پذيري بسيار كمي از فرهنگ هاي غربي ديده شده و بيشتر آداب و رسوم محلي مشاهده مي شود. پوشاك مردم تاجيك، قصه خواني، غذاي محلي و هنرهاي نمايشي از ويژگي هاي فرهنگي اين كشور است.

زبان و فرهنگ كشور تاجيكستان

مردم كشور تاجيكستان

آخرين آمار مربوط به جمعيت كشور تاجيكستان در سال 2016 نشان مي دهد كه جمعيت اين كشور نزديك به ۸٬۷۳۰٬۰۰۰ نفر است كه حدود 80 درصد از اين جمعيت تاجيك هستند و به زبان فارسي تاجيكي صحبت مي كنند. همچنين اقليت هايي همچون ازبك، روس، قرقيز و تاتار نيز در اين كشور زندگي مي كنند. اگر با تور تاجيكستان سفري به اين كشور داشته باشيد مشاهده مي كنيد كه اين كشور اشتراكات زيادي در فرهنگش با كشور ايران دارد.

در قسمت هايي از تاريخ پيش از اسلام كشور تاجيكستان متعلق به كشور ايران بوده است. رودكي شاعر بزرگي كه پدر شعر پارسي نيز ناميده مي شود و بسياري ديگر از نخستين شاعران از اين كشور به پا خواسته اند. بزرگاني چون ابن سينا و فارابي نيز كه عالمان سرشناسي هستند متعلق به اين كشور مي باشند. بنابراين تاجيكستان توري است به كشوري داراي بزرگاني كه براي ما نيز اهميت زيادي دارند.

مردم كشور تاجيكستان

شهر دوشنبه پايتخت تاجيكستان

در تاجيكستان اولين مقصد شهر دوشنبه است.شهر دوشنبه پايتخت كشور تاجيكستان است. اين شهر تا 80 سال پيش تنها دهكده اي كوچك بوده است. به دليل اينكه در اين شهر بازار هاي دوشنبه برگزار مي شد نام اين شهر نيز دوشنبه انتخاب شده است. از مكان هاي ديدني دوشنبه مي توان به ميدان اسب ‌دواني، باغ گياه‌ شناسي، استوديوي سينمايي و آب‌هاي گرم گل ‌پسته اشاره كرد. از ديگر مكان هاي مهم براي بازديد در اين شهر چشمه هاي معدني و درماني شاه عنبري هستند كه در 25 كيلومتري از اين شهر قرار دارند و توصيه مي شود در صورت مسافرت با تور تاجيكستان از آن ها ديدن كنيد.

شهر دوشنبه پايتخت تاجيكستان

موقعيت جغرافيايي كشور تاجيكستان

كشور تاجيكستان در خشكي محصور شده و در آسياي مركزي و غرب كشور چين واقع گشته است. مساحت اين كشور 143100 كيلومتر مربع است كه 142700 كيلومتر از آن را خاك و 400 كيلومتر مربع را نيز آب تشكيل داده است. مرز هاي كشور تاجيكستان به شدت ناهموار است و 3651 كيلومتر طول دارد.414 كيلومتر از اين كشور در قسمت شرقي با چين، 1204 كيلومتر در قسمت جنوب با افغانستان،870 كيلومتر در شمال با قرقيزستان و 1161 كيلومتر در قسمت غربي با ازبكستان هم مرز است. همچنين كشور تاجيكستان كشوري زلزله خيز است و زلزله هاي شديدي در آن اتفاق مي افتد.

آب و هواي كشور تاجيكستان

تفاوت بسيار زياد گرما بين شب و روز يكي از خصوصيات اصلي آب و هواي كشور تاجيكستان است كه در تاجيكستان با آن مواجه خواهيد شد. در بيشتر روزها آسمان صاف و فاقد ابر هاي باران زا است و بارش باران نيز در آن ناچيز است. طبق آمار هاي گرفته شده سالانه 2100 تا 3165 ساعت تابش آفتاب دارد. به دليل وجود اختلاف بلندي بادهاي محلي در دره هاي اين كشور مي وزند كه به آن ها بادهاي كوهستاني نيز گفته مي شود.

باد گرم و خشك و يا باد گرمسير يكي از مهم ترين اين باد هاست كه در ماه هاي تابستان و پاييز در دره فرغانه شروع به وزيدن مي كند. همچنين در مناطق كوهستاني اين كشور برف دائمي بيش از 3800 تا 5200 متر بلندي دارد.توصيه مي شود زماني تاجيكستان را انتخاب كنيد كه آب و هواي مناسب را داشته باشد.

آب و هواي كشور تاجيكستان

بهترين زمان سفر به تاجيكستان

كساني كه تور تاجيكستان را تجربه كرده اند مي گويند بهار اين كشور بسيار ديدني و زيباست. از جمله پايتخت اين كشور يعني شهر دوشنبه هوايي بسيار لذت بخش و مطبوعي دارد. اگر در روزهاي جشن نوروز تاجيكستان را براي مسافرت به اين كشور انتخاب كنيد كه هم حال و هواي بهار را دارد و هم رنگ و بوي تازگي و عيد، قطعاً لذت سفر شما چندين برابر خواهد شد. توصيه مي كنيم فصل زمستان را براي مسافرت به اين كشور انتخاب نكنيد! زيرا تاجيكستان زمستان هاي بسيار سردي دارد كه ممكن است باعث آزار شما شود. پس بهترين زمان براي تور تاجيكستان فصل بهار است.

هزينه اقامت در كشور تاجيكستان

تور تاجيكستان چقدر براي ما هزينه دارد؟ اگرچه در اين كشور فقر زيادي به چشم مي خورد اما اين تصور كه تاجيكستان كشور ارزان قيمتي است اشتباه است. اگر توانايي كافي براي نحوه ي مديريت هزينه هاي خود نداشته باشيد ممكن است تاجيكستان به يكي از پر هزينه ترين سفر هاي شما تبديل شود.. براي اقامت در اين كشور انتخاب هاي متفاوتي روبروي شما قرار دارد. مي توانيد در هتل اقامت كنيد كه شبي حدوداً 30 الي 100 دلار براي آن هزينه كنيد كه بسته به امكانات، مكان و… هتل ها متفاوت است. و يا مي توانيد در مهمان خانه هاي تاجيكي اقامت كنيد كه امكانات رفاهي متوسطي دارند و هزينه اي حدود 10 تا 50 دلار را براي شما خواهند داشت. همچنين مي توانيد با كرايه كردن منزل مبله كه مي توانيد همراه با آن خدمه نيز دريافت كنيد هزينه اي حدود 20 تا 50 دلار صرف اقامت خود در تاجيكستان كنيد.

هزينه حمل و نقل كشور تاجيكستان

بدون شك اگر قصد مسافرت به تاجيكستان را داريم بايد به فكر هزينه هاي خوراك و حمل و نقل نيز باشيم. هزينه حمل و نقل در اين كشور تا حدودي زياد است. براي رفتن به هر جايي در اين كشور هزينه اي حدود 30 ساماني معادل 7 دلار خواهيد داشت. و اگر بخواهيد ميني بوس كرايه كنيد هزينه آن در پايتخت حدود 15 سنت است. در يك رستوران محلي غذا حدود 1 تا 2 دلار هزينه دارد. دكه هاي غذا فروشي هزينه بيشتري دارند و حدود 4 دلار براي مسافران تمام مي شوند. قيمت غذاهاي رستوراني نيز از 10 دلار شروع مي شود. مردم تاجيكستان در سفره هاي خود غذاي دريايي ندارند و نوشيدني سنتي آن ها چاي سبز است.

فرودگاه بين‌المللي دوشنبه

در تاجيكستان محل فرود هواپيماهايي كه از تهران به اين كشور برخاسته اند فرودگاه بين‌المللي دوشنبه خواهد بود. در سپتامبر سال 2014 پايانه جديد اين فرودگاه كه ظرفيت جا به جايي 1.5 ميليون نفر را دارد تأسيس شده است. اين فرودگاه قطب اصلي شركت‌هاي سامان اير و تاجيك اير است. اين فرودگاه در جنوب باختري اين شهر قرار دارد و اندازه آن تقريباً بسيار كوچك است. اكثر مليت هاي اروپايي و آمريكاي شمالي مي توانند به محض اينكه از هواپيما پياده شدند اقدام به درخواست رواديد كنند. توصيه مي شود هنگام سفر به اين كشور با تور تاجيكستان چند برگه كپي از گذرنامه به همراه داشته باشيد و آدرس دقيق جايي كه قرار است به آنجا برويد را يادداشت نماييد.

فرودگاه بين‌المللي دوشنبه

پروازهاي تهران به تاجيكستان

بهترين پرواز ها به اين كشور پرواز هاي مستقيم هواپيمايي تاجيك اير Tajik Air Airlines و هواپيمايي آسمان Iran Aseman Airlines از تهران به دوشنبه پايتخت اين كشور است. چنانچه قصد مسافرت به اين كشور را داريد مي توانيد طبق ساعت و روزهاي زير برنامه ريزي كنيد:

هواپيمايي تاجيك اير Tajik Air Airlines

پرواز هوايي مستقيم به اين كشور، روزهاي يك شنبه و چهارشنبه ساعت 10:40 قبل از ظهر از فرودگاه امام خميني به فرودگاه دوشنبه تاجيكستان انجام مي شود و مدت زمان تقريبي پرواز 2 ساعت و 30 دقيقه است. همچنين پرواز هاي برگشت هواپيمايي تاجيك اير، يك شنبه و چهارشنبه ساعت 13:30 بعد از ظهر از فرودگاه دوشنبه به فرودگاه امام خميني تهران انجام شده و مدت زمان پرواز 2 ساعت و 30 دقيقه مي باشد.

هواپيمايي ايران آسمان Iran Aseman Airlines

متأسفانه در حال حاضر پرواز هاي رفت و برگشت به اين كشور از طريق شركت هواپيمايي ايران آسمان تعطيل هستند و مي توانيد در صورت داشتن قصد سفر با تور تاجيكستان از هواپيمايي تاجيك اير استفاده كنيد. بهتر است هنگام خريد بليط به سايت هاي بليط فروشي سر بزنيد و از داير شدن يا نشدن پرواز هاي اين شركت اطمينان حاصل نماييد و تاجيكستان را با پروازي مناسب با خودتان انتخاب كنيد.

بهترين جاذبه هاي ديدني و تاريخي تاجيكستان

جاذبه هاي طبيعي تاجيكستان مي تواند يكي از دلايل انتخاب تاجيكستان باشد. لذت تور تاجيكستان قطعاً با مشاهده اماكن تاريخي آن لذت بخش تر نيز خواهد بود.

درياچه اسكندرول تاجيكستان

درياچه اسكندرول يا كول اسكندر در شمال باختري كشور تاجيكستان قرار دارد. اين درياچه با 2.5 كيلومتر درازا و 1 كيلومتر پهنا و 72 متر عمق يكي از جاذبه هاي طبيعي اين كشور است. درياچه علاءالدين ديگر درياچه ديدني كشور تاجيكستان است كه براي شنا كردن بسيار مناسب مي باشد. كوهستان فان كه بسيار مورد توجه كوه نوردان و صخره نوردان قرار دارد، درياچه‌هاي سون كه داراي 7 درياچه با نام هاي متفاوت است و بسته به موقعيت خورشيد رنگ هاي متفاوتي چون فيروزه اي، سبز ، آبي و سياه به خود مي گيرند، درياچه تيمور-دارا با منطقه اي بسيار سرسبز نيز از ساير جاذبه هاي ديدني اين كشور است كه مي تواند در تاجيكستان مورد توجه واقع شود.

درياچه اسكندرول تاجيكستان

قلعه حصار در تور تاجيكستان

يكي از اماكن تاريخي و ديدني اين كشور قلعه حصار است كه يكي از قديمي ترين بناهاي اين كشور بوده و در غرب شهر دوشنبه واقع شده است. اين قلعه متعلق به قرن هفدهم و نماد فرهنگ باستاني حدوداً 3 هزار ساله مردم تاجيك است. بناي ياد بود اسماعيل ساماني كه در شهر دوشنبه قرار دارد و نماد اين كشور است نيز بسيار قابل توجه گردشگران تاجيكستان در اين كشور است. همچنين موزه ملي باستاني تاجيكستان كه آثار باستاني و مجسمه هاي قديمي فراواني در آن قرار دارد از ديگر جاذبه هاي مورد توجه در تور تاجيكستان است.

قلعه حصار در تور تاجيكستان

پارك رودكي در تور تاجيكستان

رودكي پدر شعر پارسي در نزد ايرانيان بسيار محبوب است. پارك رودكي يكي از مكان هاي ديدني كشور تاجيكستان است كه در شهر دوشنبه قرار دارد. توصيه مي كنيم اگر تور تاجيكستان را براي مسافرت انتخاب كرديد حتماً به اين مكان نيز سر بزنيد. مجسمه رودكي در اين پارك قرار دارد و محيط اين پارك بسيار سرسبز و پر از درختان بلند است. بزرگراه پامر كه از ميان كوه هاي زيباي پامر كشيده شده است و از كشور هاي ازبكستان، افغانستان، قرقيزستان و تاجيكستان مي گذرد يكي از جاده هاي پر جاذبه اي است كه داراي چشم انداز هاي زيبايي همچون درياچه كاراكول است كه بيشتر ماه هاي سال يخ زده است.

پارك رودكي در تور تاجيكستان

خريد در كشور تاجيكستان

بي ترديد يكي از قسمت هاي مهم مسافرت خريد كردن است. اگر تاجيكستان را انتخاب كنيد بايد با مراكز خريد و بازار هاي آن آشنا بوده و هزينه ي خود را كنترل كنيد. گرچه شهر دوشنبه نسبتاً كوچك است اما با توجه به زيبايي هاي اين شهر مي توانيد در تاجيكستان خريد بي نظيري را تجربه كنيد. كشور تاجيكستان كشور ثروتمندي نبوده و محصولات توليدي چنداني نيز ندارد و مهم ترين محصول آن نيز پنبه است. بنابراين شايد بتوان گفت كه نبايد انتظار بازار هاي بسيار متنوع و رنگارنگي را در اين كشور داشت اما با اين حال محصولاتي همچون كت هاي اين كشور و بازار هاي ديگري كه جذابيت هاي خاص خود را دارند مي توانند نياز هاي شما را در تور تاجيكستان بر طرف كنند.

مراكز خريد تاجيكستان

يكي از مزاياي تور تاجيكستان و سفر به شهر دوشنبه مراكز خريد بسيار زيباي آن است. از مراكز خريد اين كشور مي توان به مركز خريد روهات كه يكي از معروف ترين مركز خريد هاي شهر دوشنبه تاجيكستان است، از ساير مراكز خريد كه در تور تاجيكستان مي توان به ان اشاره كرد گالري هنري تاجيك كه محل فروش نقاشي هنرمندان بزرگ تاجيك است، مركز خريد TsUM كه يكي از بزرگ ترين و اصلي ترين مراكز خريد اين كشور بوده و محصولات سنتي در آن به فروش مي رود مي باشد.

مراكز خريد تاجيكستان

بازارهاي تاجيكستان

از جمله بازار هايي كه در تاجيكستان بايد به آن ها توجه كرد زيليوني است كه بازار سبزي است و به بازار شاه منصور نيز معروف است و محل خريد و فروش تره بار و برخي از وسايل منزل است. بازار سلطان كبير كه براي خريد و فروش لوازم ساختماني است، بازار كاروان كه بيشتر فروشگاه هاي پوشاك، كفش، فرش و … در آن ديده مي شود، بازار سخاوت براي پوشاك، لوازم خانگي و..، بازار دوستي، بازار راه آهن، بازار صد برگ، بازار صوم، بازار بركت از جمله بازار هاي معروف شهر دوشنبه تاجيكستان است. بهتر است حواستان به مديريت هزينه در تور تاجيكستان باشد.

بازارهاي تاجيكستان

منبع : تور لحظه آخري تاجيكستان

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 566
  • بازدید سال : 2134
  • بازدید کلی : 11217
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی