loading...

travel

بازدید : 101
11 زمان : 1399:2

تور دوشنبه

يكي از كشورهايي كه در همسايگي ما قرار دارد كشور تاجيكستان است، هر ساله مسافرين و گردشگران زيادي اين كشور زيبا و تاريخي را براي گردش و تفريح انتخاب مي كنند. توريست ها و گردشگران با تور دوشنبه راهي مي شوند تا بتوانند از بهترين نقاط تفريحي و تاريخي شهر دوشنبه بازديد كنند. اين شهر به اين دليل كه از مردم تاجيك تشكيل شده است، از نظر فرهنگي و آداب و رسوم با ما نقاط مشترك زيادي دارند و به راحتي مي توان با آنها ارتباط برقرار كرد. با سفر به اين شهر زيبا با تور دوشنبه نه تنها از هر قدم سفر خود لذت مي بريد، بلكه به شهري مي رويد كه مردم آن به زبان فارسي صحبت مي كنند و براي صحبت و ارتباط هيچ مشكلي را نخواهيد داشت. با تور دوشنبه همراه شويد تا از سفري جديد لذت ببريد.

راهنماي سفر به شهر دوشنبه

همان طور كه مي دانيد شهر دوشنبه پايتخت تاجيكستان است. در ابتدا اين شهر بسيار كوچك بود و دهكده اي بيش نبود اما بعدها با ساخت و ساز فراوان گسترش يافت و تبديل به شهري كه امروز شاهد آن هستيد شد. در اين شهر زيبا هر آنچه كه مي خواهيد مي توانيد ببينيد و لذت ببريد. در ابتدا اين شهر شومان نام داشته است كه بعدها به علت برگزاري دوشنبه بازار، نام آن را تغيير دادند و دوشنبه شد. واحد پول كشور تاجيكستان ساماني است.

بهترين محصول اين كشور پنبه است. مردم شهر دوشنبه مردمي خونگرم و صميمي هستند كه از همان بدو ورود علاقه خود را به همه توريست ها و گردشگران نشان مي دهند. مسافرين تور دوشنبه از مهرباني مردم اين شهر هميشه سخن مي گويند. اين شهر از فرهنگي باستاني و غني برخوردار است.

راهنماي سفر به شهر دوشنبه

زبان و فرهنگ مردم شهر دوشنبه

همان طور كه مي دانيد و قبلا گفته شد مردم كشور تاجيكستان به زبان فارسي صحبت مي كنند. وقتي ما با تور دوشنبه راهي اين كشور مي شويم در بيشتر موارد مشكلي در برقراري ارتباط با آنها نخواهيم داشت. مردم تاجيكستان مردم خونگرم و مهمان نوازي هستند در زمان سفر به اين شهر حتما با آن ها هم صحبت شويد و از صحبت با آن ها نهايت لذت را ببريد. وقتي در شهر هستيد ممكن است با غذاهايي رو به رو شويد كه نام هاي عجيب و غريب داشته باشند، سعي كنيد از خوردن آن ها پرهيز كنيد. چرا كه بيشتر غذاها شايد آن چيزي كه تصور مي كنيد نباشند و ممكن است با ذائقه شما هم خواني نداشته باشند.

بهترين زمان سفر با تور دوشنبه

با نگاهي به كشور تاجيكستان متوجه مي شويم كه اين كشور در كوهستان احاطه شده است . در اين كشور ميزان بارش باران بسيار زياد است. در فصل تابستان هوا گرم است و در فصل زمستان داراي هواي معتدل مي باشد و بيشتر زمان ها شاهد بارش برف است. وقتي تصميم به سفر به تاجيكستان با تور دوشنبه را گرفتيد بهترين زمان سفر فصل بهار مي باشد زيرا آب و هوا در اين زمان بسيار خوب و معتدل است. در اين شهر در فصل بهار جشن نوروز باستان برگزار مي شود و مي توانيد نهايت لذت را ببريد. بيشتر گردشگران و توريست ها فصل بهار و تابستان را براي سفر با تور دوشنبه انتخاب مي كنند.

بهترين زمان سفر با تور دوشنبه

اطلاعات پروازهاي مستقيم و غير مستقيم به شهر دوشنبه

زماني كه تصميم به سفر به كشورهاي ديگر را مي گيريد مي توانيد از پروازهاي مستقيم و غير مستقيم استفاده كنيد. به دليل اين كه كشور تاجيكستان يكي از كشورهاي همسايه است، بهترين پرواز به اين كشور از طريق پروازهاي مستقيم انجام مي شود. شما نيز مي توانيد با نگاهي به ليست پروازها بهترين پرواز را انتخاب كنيد. از آنجايي كه اين كشور در همسايگي ما قرار دارد، مدت زمان پرواز مستقيم 2 ساعت 30 دقيقه مي باشد.

بهترين جاذبه هاي ديدني و تفريحي تور دوشنبه

پارك رودكي شهر دوشنبه

رودكي يكي از شاعرين ايراني است و پاركي به نام اين شاعر در شهر دوشنبه قرار دارد. گفته شده است كه محل تولد اين شاعر بزرگ ايراني در روستاي پنجكت بوده است. مردم تاجيك به اين شاعر بزرگ پارسي زبان وابستگي و علاقه زيادي دارند. مردم اين شهر به خاطر اشعار و شخصيت علمي – ادبي رودكي اين پارك را به نام اين شاعر ناميده اند تا بتوانند نام و آوازه اين شاعر را هميشه حفظ كنند.

از آنجايي كه اين پارك در زمان روس ها ساخته شده بود، در ابتدا نام لنين را داشت و مجسمه آن در پارك قرار داده شده بود. بعدها به خاطر تغيير نام پارك مجسمه لنين نيز برداشته شد و مجسمه رودكي به جاي مجسمه لنين گذاشته شد. اين پارك داراي درختان و آب نماهاي زيادي است. شكوه و زيبايي اين پارك را در فصل بهار و تابستان با گل هاي رنگارنگ و در فصل زمستان با پوشيده شدن از برف مي توان حس كرد. حتما در زمان سفر با تور دوشنبه از اين پارك زيبا بازديد كنيد و به ياد خاطرات اشعار رودكي بيوفتيد.

پارك رودكي شهر دوشنبه

ساختمان انجمن نويسندگان شهر دوشنبه

وقتي نگاهي به نما و بناي ساختمان انجمن نويسندگان مي اندازيد، مي توانيد هر آنچه كه مربوط به گذشته پارسي است در آن ببينيد. در اين ساختمان مي توانيد مجسمه هايي از نويسندگان و شاعران پارسي زبان را ديد كه شامل اشخاصي مانند عمر خيام، فردوسي و صدرالدين مي شود. با تور دوشنبه مي توانيد از تمامي زيبايي هاي ساختمان ديدن كنيد. اين ساختمان برگرفته از تمامي شاعرين و نويسندگان ساخته شده است.

بزرگراه پامير شهر دوشنبه

يكي از بهترين و باشكوه ترين بزرگراه ها و جاده هايي كه مي توانيد در شهر با تور دوشنبه ببينيد بزرگراه پامير است. همان طور كه مي دانيد پامير از جمله رشته كوه هايي است كه به هيماليا وصل مي شود. در اين جاده مي توانيد از بهترين مناظر طبيعي لذت ببريد. در اين جاده مي توانيد سوار بر دوچرخه شويد و از نزديك تمامي مناظر را ببينيد. حتي گاهي اوقات ديده شده است كه مسافرين و گردشگران با پاي پياده از مناظر و طبيعت زيباي آن ديدن مي كنند.

كتاب خانه ملي تاجيكستان در شهر دوشنبه

در سفر خود با تور دوشنبه حتما از كتاب خانه ملي تاجيكستان ديدن كنيد. اين كتاب خانه بزرگ در سال 2011 بازگشايي شد و مورد استفاده عموم قرار گرفت. در اين كتاب خانه انواع كتاب هاي ارزشمند و نفيس زيادي وجود دارد كه همين موضوع باعث شده است اين كتاب خانه تبديل به بزرگ ترين كتاب خانه آسيا شود. اين كتابخ انه ملي در نزديكي پارك رودكي قرار دارد. و در آن مي توانيد با مجسمه هايي رو به رو شويد كه مربوط به 22 نفر از قهرمانان تاريخ، شخصيت هاي ادبي و دانشمندان تاجيك است. در اين كتاب خانه چيزي حدود 25 سالن مطالعه قرار دارد و مي توان در آنها هر چه قدر مي خواهيد وقت بگذرانيد.

گالري هنري نور در شهر دوشنبه

يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري شهر دوشنبه گالري هنري نور مي باشد كه مي توانيد آثار دستي زيادي را در آن ببينيد. در اين بازار صنايع دستي مانند بشقاب هاي سراميكي را خواهيد ديد كه با دست بر روي آن ها طرح ونقش هايي گذاشته شده است. در اين گالري بيشتر آثار هنر دست زنان و دختران است مانند كارهاي گرافيكي، انواع نقاشي ها، جواهرات، سازه هاي گلي، ظروف سفالي، بشقاب هاي سراميكي، كارت پستال ها، كتاب ها، كارهاي شيشه اي و لباس هاي ساخته شده از پارچه هاي سنتي و فرش را خواهيد ديد. البته بايد بدانيد كه اين آثار براي فروش نيز مي باشند و مي توانيد در سفر خود با تور دوشنبه آنها را بخريد و به عنوان سوغاتي همراه خود بياوريد.

موزه ملي دوشنبه

اين موزه در ساختماني مدرن و باشكوه ساخته شده است. در اين موزه 3 كلكسيون جامع وجود دارد و يكي از آنها كلكسيون طبيعي و ديگري كلكسيون باستان شناسي و سومين بخش مربوط به كلكسيون هنرهاي معاصر است. در اين موزه مي توانيد از نقاشي هاي مهم باستاني بازديد كنيد و فسيل پلنگ برفي، بقاياي كشتي ماركوپولو، لباس زره و آلات موسيقي را ببينيد. در اين موزه مي توان با محراب نفيس چوبي رو به رو شد كه متعلق به قرن 10 است.

موزه ملي دوشنبه

مسجد مولانا يعقوب چرخي دوشنبه

يكي از جاذبه هاي گردشگري شهر دوشنبه كه مي توانيد به همراه تور دوشنبه از آن بازديد كنيد، مسجد مولان يعقوب چرخي است. اين فرد در افغانستان متولد شد و در قرن 8 و 9 هجري قمري زندگي مي كرد. او آثاري مانند رساله ابداليه، رساله انسيه، تفسير قرآن، شحر اسماالحسني و ني نامه يا رساله نائيه دارد. در اين مسجد درختان بزرگي وجود دارد كه گفته شده است يكي از اين درختان توسط خود شخص مولانا كاشته شده است و تا به امروز در اين مكان باقي مانده است و زيبايي منحصر بفردي به مسجد داده است.

بهترين بازارها و مراكز خريد شهر دوشنبه

در شهر دوشنبه بعد از گشت و گذار در شهر مي توانيد سري به بازارها و مراكز خريد شهر بزنيد. در اين شهر مي توانيد بهترين مكان هاي خريد را ببينيد و خريدي منحصر به فرد داشته باشيد. در اينجا چند مورد از مراكز خريد شهر دوشنبه را به شما معرفي مي كنيم تا بتوانيد در زمان سفر با تور دوشنبه از آن ها خريد كنيد.

مركز خريد روهات در تور دوشنبه

يكي از مراكز خريدي كه مي توانيد با تور دوشنبه راهي آن شويد مركز خريد روهات است. اين مركز خريد به عنوان يكي از مراكز تفريحي نيز به حساب آورده مي شود. در اين مكان مي توانيد بهترين سوغاتي هاي شهر را خريداري نماييد و با مردم محلي صحبت كنيد. تور دوشنبه بهترين امكانات بازديد از بازار را براي شما فراهم مي كند.

بازار خريد شاه منصور در تور دوشنبه

يكي ديگر از مراكز خريد دوشنبه مركز خريد شاه منصور است كه يكي از بهترين مراكز خريد تاجيكستان مي باشد. بازار خريد شاه منصور به نام بازار سبز نيز معروف شده است. در اين بازار مي توانيد از تمامي خوراكي هاي محلي و سنتي شهر بازديد كنيد و به عنوان سوغاتي براي خود با تور دوشنبه بياوريد.

بازار خريد شاه منصور

مركز خريد خانه چاي روخات

يكي از بهترين مراكز خريدي كه بيشتر توريست هاي تور دوشنبه رفتن به آن را دوست دارند مركز خريد خانه چاي روخات است. در اين مركز خريد مي توانيد مغازه هايي ببيينيد كه سوغاتي و لوازم سنتي شهر را مي فروشند. از جمله سوغاتي هاي موجود در اين بازار آثار هنري و صنايع دستي مي باشد. اگر علاقه به لباس هاي سنتي نيز داشته باشيد مي توانيد از خريد اين لباس ها در اين مركز خريد لذت ببريد.

مركز خريد TSUM در تور دوشنبه

يكي ديگر از مراكز خريدي كه مي توانيد با تور دوشنبه برويد اين مركز مي باشد. در اين مركز خريد مي توانيد لباس هاي سنتي، گلدوزي و سوزن دوزي، كلاه، اسباب بازي را ديده و خريداري نماييد. البته در اين مركز صنايع دستي نيز فروخته مي شود. در اين مركز خريد مي توانيد هر آنچه كه مي خواهيد را با قيمتي مناسب بخريد.

فرهنگ غذايي مردم شهر دوشنبه

فرهنگ غذايي مردم دوشنبه مانند ساير كشورهاي آسيايي از گوشت و برنج تشكيل شده است. در اين شهر از بهترين ادويه ها براي طبخ غذاهاي خانگي و محلي استفاده مي شود. يكي از غذاهاي محبوب اين شهر شيشليك مي باشد كه از كباب كردن گوشت هاي مختلف درست مي شود. قيمت غذا در اين شهر بسيار كم است و با هزينه اندكي مي توان در بهترين رستوران هاي شهر غذا خورد. حتما در زمان سفر خود با تور دوشنبه از شيشليك اين شهر بخوريد و لذت ببريد. در اين شهر مي توان از غذاهايي مانند شوربو، سوپ اوگرا و ساير سوپ هاي سبزيجات نهايت لذت را برد.

فرهنگ غذايي مردم شهر دوشنبه

نكات سفر با تور دوشنبه

بيشتر اوقات وقتي تصميم به سفر مي گيريد تمايل داريد كسي شما را در اين سفر همراهي كند كه با تمامي مكان هاي گردشي و تفريحي شهري كه مي خواهيد از آن بازديد كنيد آشنا است. شهر دوشنبه نيز يكي از شهرهايي است كه بيشتر مردم دوست دارند به آن سفر كنند و از بيشتر نقاط گردشي و تفريحي آن بازديد كنند. ما نيز به همين علت براي شما امكاناتي را فراهم كرده ايم تا بتوانيد با تور دوشنبه در كوتاه ترين زمان ممكن برنامه هاي مربوط به سفر خود را انجام دهيد و راهي سفر به شهر دوشنبه شويد.

تور دوشنبه با در نظر گرفتن تمامي مسائل مربوط به سفر بهترين امكانات و خدمات را براي مسافرين فراهم مي كند تا مسافرين تور دوشنبه بتوانند از تمامي لحظات سفر خود لذت ببرند و با خيالي آسوده با تور دوشنبه همراه شوند. ما در تور دوشنبه بهترين امكانات مانند خدمات رفت و برگشت، رزرو بليط هواپيماي رفت و برگشت، رزرو بهترين هتل هاي شهر دوشنبه، تورهاي بازديد از مكان هاي گردشي و همچنين بازديد از بازار و مكان هاي خريد شهر را براي شما در نظر گرفته ايم.

تمامي كاركنان موجود در آژانس ما با چندين سال سابقه ارائه خدمات براي تور دوشنبه هستند و تمامي تلاش خود را مي كنند تا بر اساس نياز مسافر برنامه ريزي براي سفر را انجام دهند. شما نيز اگر مي خواهيد با تور دوشنبه راهي اين شهر شويد همين حالا با ما تماس بگيريد و از تمامي شرايط تور دوشنبه آگاه شويد تا بتوانيد در زمان تعطيلات بدون هيچ معطلي به سفر برويد و لحظات خوب و بيادماندني براي خود و خانواده خود به ارمغان بياوريد. شهر دوشنبه شهري بسيار زيبا است كه مي توان از لحظه ورود خود با آداب و روسوم مردم آشنا شد و از بهترين مناظر طبيعي شهر ديدن كرد.

منبع: قيمت تور لحظه آخري دوشنبه

تور دوشنبه

يكي از كشورهايي كه در همسايگي ما قرار دارد كشور تاجيكستان است، هر ساله مسافرين و گردشگران زيادي اين كشور زيبا و تاريخي را براي گردش و تفريح انتخاب مي كنند. توريست ها و گردشگران با تور دوشنبه راهي مي شوند تا بتوانند از بهترين نقاط تفريحي و تاريخي شهر دوشنبه بازديد كنند. اين شهر به اين دليل كه از مردم تاجيك تشكيل شده است، از نظر فرهنگي و آداب و رسوم با ما نقاط مشترك زيادي دارند و به راحتي مي توان با آنها ارتباط برقرار كرد. با سفر به اين شهر زيبا با تور دوشنبه نه تنها از هر قدم سفر خود لذت مي بريد، بلكه به شهري مي رويد كه مردم آن به زبان فارسي صحبت مي كنند و براي صحبت و ارتباط هيچ مشكلي را نخواهيد داشت. با تور دوشنبه همراه شويد تا از سفري جديد لذت ببريد.

راهنماي سفر به شهر دوشنبه

همان طور كه مي دانيد شهر دوشنبه پايتخت تاجيكستان است. در ابتدا اين شهر بسيار كوچك بود و دهكده اي بيش نبود اما بعدها با ساخت و ساز فراوان گسترش يافت و تبديل به شهري كه امروز شاهد آن هستيد شد. در اين شهر زيبا هر آنچه كه مي خواهيد مي توانيد ببينيد و لذت ببريد. در ابتدا اين شهر شومان نام داشته است كه بعدها به علت برگزاري دوشنبه بازار، نام آن را تغيير دادند و دوشنبه شد. واحد پول كشور تاجيكستان ساماني است.

بهترين محصول اين كشور پنبه است. مردم شهر دوشنبه مردمي خونگرم و صميمي هستند كه از همان بدو ورود علاقه خود را به همه توريست ها و گردشگران نشان مي دهند. مسافرين تور دوشنبه از مهرباني مردم اين شهر هميشه سخن مي گويند. اين شهر از فرهنگي باستاني و غني برخوردار است.

راهنماي سفر به شهر دوشنبه

زبان و فرهنگ مردم شهر دوشنبه

همان طور كه مي دانيد و قبلا گفته شد مردم كشور تاجيكستان به زبان فارسي صحبت مي كنند. وقتي ما با تور دوشنبه راهي اين كشور مي شويم در بيشتر موارد مشكلي در برقراري ارتباط با آنها نخواهيم داشت. مردم تاجيكستان مردم خونگرم و مهمان نوازي هستند در زمان سفر به اين شهر حتما با آن ها هم صحبت شويد و از صحبت با آن ها نهايت لذت را ببريد. وقتي در شهر هستيد ممكن است با غذاهايي رو به رو شويد كه نام هاي عجيب و غريب داشته باشند، سعي كنيد از خوردن آن ها پرهيز كنيد. چرا كه بيشتر غذاها شايد آن چيزي كه تصور مي كنيد نباشند و ممكن است با ذائقه شما هم خواني نداشته باشند.

بهترين زمان سفر با تور دوشنبه

با نگاهي به كشور تاجيكستان متوجه مي شويم كه اين كشور در كوهستان احاطه شده است . در اين كشور ميزان بارش باران بسيار زياد است. در فصل تابستان هوا گرم است و در فصل زمستان داراي هواي معتدل مي باشد و بيشتر زمان ها شاهد بارش برف است. وقتي تصميم به سفر به تاجيكستان با تور دوشنبه را گرفتيد بهترين زمان سفر فصل بهار مي باشد زيرا آب و هوا در اين زمان بسيار خوب و معتدل است. در اين شهر در فصل بهار جشن نوروز باستان برگزار مي شود و مي توانيد نهايت لذت را ببريد. بيشتر گردشگران و توريست ها فصل بهار و تابستان را براي سفر با تور دوشنبه انتخاب مي كنند.

بهترين زمان سفر با تور دوشنبه

اطلاعات پروازهاي مستقيم و غير مستقيم به شهر دوشنبه

زماني كه تصميم به سفر به كشورهاي ديگر را مي گيريد مي توانيد از پروازهاي مستقيم و غير مستقيم استفاده كنيد. به دليل اين كه كشور تاجيكستان يكي از كشورهاي همسايه است، بهترين پرواز به اين كشور از طريق پروازهاي مستقيم انجام مي شود. شما نيز مي توانيد با نگاهي به ليست پروازها بهترين پرواز را انتخاب كنيد. از آنجايي كه اين كشور در همسايگي ما قرار دارد، مدت زمان پرواز مستقيم 2 ساعت 30 دقيقه مي باشد.

بهترين جاذبه هاي ديدني و تفريحي تور دوشنبه

پارك رودكي شهر دوشنبه

رودكي يكي از شاعرين ايراني است و پاركي به نام اين شاعر در شهر دوشنبه قرار دارد. گفته شده است كه محل تولد اين شاعر بزرگ ايراني در روستاي پنجكت بوده است. مردم تاجيك به اين شاعر بزرگ پارسي زبان وابستگي و علاقه زيادي دارند. مردم اين شهر به خاطر اشعار و شخصيت علمي – ادبي رودكي اين پارك را به نام اين شاعر ناميده اند تا بتوانند نام و آوازه اين شاعر را هميشه حفظ كنند.

از آنجايي كه اين پارك در زمان روس ها ساخته شده بود، در ابتدا نام لنين را داشت و مجسمه آن در پارك قرار داده شده بود. بعدها به خاطر تغيير نام پارك مجسمه لنين نيز برداشته شد و مجسمه رودكي به جاي مجسمه لنين گذاشته شد. اين پارك داراي درختان و آب نماهاي زيادي است. شكوه و زيبايي اين پارك را در فصل بهار و تابستان با گل هاي رنگارنگ و در فصل زمستان با پوشيده شدن از برف مي توان حس كرد. حتما در زمان سفر با تور دوشنبه از اين پارك زيبا بازديد كنيد و به ياد خاطرات اشعار رودكي بيوفتيد.

پارك رودكي شهر دوشنبه

ساختمان انجمن نويسندگان شهر دوشنبه

وقتي نگاهي به نما و بناي ساختمان انجمن نويسندگان مي اندازيد، مي توانيد هر آنچه كه مربوط به گذشته پارسي است در آن ببينيد. در اين ساختمان مي توانيد مجسمه هايي از نويسندگان و شاعران پارسي زبان را ديد كه شامل اشخاصي مانند عمر خيام، فردوسي و صدرالدين مي شود. با تور دوشنبه مي توانيد از تمامي زيبايي هاي ساختمان ديدن كنيد. اين ساختمان برگرفته از تمامي شاعرين و نويسندگان ساخته شده است.

بزرگراه پامير شهر دوشنبه

يكي از بهترين و باشكوه ترين بزرگراه ها و جاده هايي كه مي توانيد در شهر با تور دوشنبه ببينيد بزرگراه پامير است. همان طور كه مي دانيد پامير از جمله رشته كوه هايي است كه به هيماليا وصل مي شود. در اين جاده مي توانيد از بهترين مناظر طبيعي لذت ببريد. در اين جاده مي توانيد سوار بر دوچرخه شويد و از نزديك تمامي مناظر را ببينيد. حتي گاهي اوقات ديده شده است كه مسافرين و گردشگران با پاي پياده از مناظر و طبيعت زيباي آن ديدن مي كنند.

كتاب خانه ملي تاجيكستان در شهر دوشنبه

در سفر خود با تور دوشنبه حتما از كتاب خانه ملي تاجيكستان ديدن كنيد. اين كتاب خانه بزرگ در سال 2011 بازگشايي شد و مورد استفاده عموم قرار گرفت. در اين كتاب خانه انواع كتاب هاي ارزشمند و نفيس زيادي وجود دارد كه همين موضوع باعث شده است اين كتاب خانه تبديل به بزرگ ترين كتاب خانه آسيا شود. اين كتابخ انه ملي در نزديكي پارك رودكي قرار دارد. و در آن مي توانيد با مجسمه هايي رو به رو شويد كه مربوط به 22 نفر از قهرمانان تاريخ، شخصيت هاي ادبي و دانشمندان تاجيك است. در اين كتاب خانه چيزي حدود 25 سالن مطالعه قرار دارد و مي توان در آنها هر چه قدر مي خواهيد وقت بگذرانيد.

گالري هنري نور در شهر دوشنبه

يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري شهر دوشنبه گالري هنري نور مي باشد كه مي توانيد آثار دستي زيادي را در آن ببينيد. در اين بازار صنايع دستي مانند بشقاب هاي سراميكي را خواهيد ديد كه با دست بر روي آن ها طرح ونقش هايي گذاشته شده است. در اين گالري بيشتر آثار هنر دست زنان و دختران است مانند كارهاي گرافيكي، انواع نقاشي ها، جواهرات، سازه هاي گلي، ظروف سفالي، بشقاب هاي سراميكي، كارت پستال ها، كتاب ها، كارهاي شيشه اي و لباس هاي ساخته شده از پارچه هاي سنتي و فرش را خواهيد ديد. البته بايد بدانيد كه اين آثار براي فروش نيز مي باشند و مي توانيد در سفر خود با تور دوشنبه آنها را بخريد و به عنوان سوغاتي همراه خود بياوريد.

موزه ملي دوشنبه

اين موزه در ساختماني مدرن و باشكوه ساخته شده است. در اين موزه 3 كلكسيون جامع وجود دارد و يكي از آنها كلكسيون طبيعي و ديگري كلكسيون باستان شناسي و سومين بخش مربوط به كلكسيون هنرهاي معاصر است. در اين موزه مي توانيد از نقاشي هاي مهم باستاني بازديد كنيد و فسيل پلنگ برفي، بقاياي كشتي ماركوپولو، لباس زره و آلات موسيقي را ببينيد. در اين موزه مي توان با محراب نفيس چوبي رو به رو شد كه متعلق به قرن 10 است.

موزه ملي دوشنبه

مسجد مولانا يعقوب چرخي دوشنبه

يكي از جاذبه هاي گردشگري شهر دوشنبه كه مي توانيد به همراه تور دوشنبه از آن بازديد كنيد، مسجد مولان يعقوب چرخي است. اين فرد در افغانستان متولد شد و در قرن 8 و 9 هجري قمري زندگي مي كرد. او آثاري مانند رساله ابداليه، رساله انسيه، تفسير قرآن، شحر اسماالحسني و ني نامه يا رساله نائيه دارد. در اين مسجد درختان بزرگي وجود دارد كه گفته شده است يكي از اين درختان توسط خود شخص مولانا كاشته شده است و تا به امروز در اين مكان باقي مانده است و زيبايي منحصر بفردي به مسجد داده است.

بهترين بازارها و مراكز خريد شهر دوشنبه

در شهر دوشنبه بعد از گشت و گذار در شهر مي توانيد سري به بازارها و مراكز خريد شهر بزنيد. در اين شهر مي توانيد بهترين مكان هاي خريد را ببينيد و خريدي منحصر به فرد داشته باشيد. در اينجا چند مورد از مراكز خريد شهر دوشنبه را به شما معرفي مي كنيم تا بتوانيد در زمان سفر با تور دوشنبه از آن ها خريد كنيد.

مركز خريد روهات در تور دوشنبه

يكي از مراكز خريدي كه مي توانيد با تور دوشنبه راهي آن شويد مركز خريد روهات است. اين مركز خريد به عنوان يكي از مراكز تفريحي نيز به حساب آورده مي شود. در اين مكان مي توانيد بهترين سوغاتي هاي شهر را خريداري نماييد و با مردم محلي صحبت كنيد. تور دوشنبه بهترين امكانات بازديد از بازار را براي شما فراهم مي كند.

بازار خريد شاه منصور در تور دوشنبه

يكي ديگر از مراكز خريد دوشنبه مركز خريد شاه منصور است كه يكي از بهترين مراكز خريد تاجيكستان مي باشد. بازار خريد شاه منصور به نام بازار سبز نيز معروف شده است. در اين بازار مي توانيد از تمامي خوراكي هاي محلي و سنتي شهر بازديد كنيد و به عنوان سوغاتي براي خود با تور دوشنبه بياوريد.

بازار خريد شاه منصور

مركز خريد خانه چاي روخات

يكي از بهترين مراكز خريدي كه بيشتر توريست هاي تور دوشنبه رفتن به آن را دوست دارند مركز خريد خانه چاي روخات است. در اين مركز خريد مي توانيد مغازه هايي ببيينيد كه سوغاتي و لوازم سنتي شهر را مي فروشند. از جمله سوغاتي هاي موجود در اين بازار آثار هنري و صنايع دستي مي باشد. اگر علاقه به لباس هاي سنتي نيز داشته باشيد مي توانيد از خريد اين لباس ها در اين مركز خريد لذت ببريد.

مركز خريد TSUM در تور دوشنبه

يكي ديگر از مراكز خريدي كه مي توانيد با تور دوشنبه برويد اين مركز مي باشد. در اين مركز خريد مي توانيد لباس هاي سنتي، گلدوزي و سوزن دوزي، كلاه، اسباب بازي را ديده و خريداري نماييد. البته در اين مركز صنايع دستي نيز فروخته مي شود. در اين مركز خريد مي توانيد هر آنچه كه مي خواهيد را با قيمتي مناسب بخريد.

فرهنگ غذايي مردم شهر دوشنبه

فرهنگ غذايي مردم دوشنبه مانند ساير كشورهاي آسيايي از گوشت و برنج تشكيل شده است. در اين شهر از بهترين ادويه ها براي طبخ غذاهاي خانگي و محلي استفاده مي شود. يكي از غذاهاي محبوب اين شهر شيشليك مي باشد كه از كباب كردن گوشت هاي مختلف درست مي شود. قيمت غذا در اين شهر بسيار كم است و با هزينه اندكي مي توان در بهترين رستوران هاي شهر غذا خورد. حتما در زمان سفر خود با تور دوشنبه از شيشليك اين شهر بخوريد و لذت ببريد. در اين شهر مي توان از غذاهايي مانند شوربو، سوپ اوگرا و ساير سوپ هاي سبزيجات نهايت لذت را برد.

فرهنگ غذايي مردم شهر دوشنبه

نكات سفر با تور دوشنبه

بيشتر اوقات وقتي تصميم به سفر مي گيريد تمايل داريد كسي شما را در اين سفر همراهي كند كه با تمامي مكان هاي گردشي و تفريحي شهري كه مي خواهيد از آن بازديد كنيد آشنا است. شهر دوشنبه نيز يكي از شهرهايي است كه بيشتر مردم دوست دارند به آن سفر كنند و از بيشتر نقاط گردشي و تفريحي آن بازديد كنند. ما نيز به همين علت براي شما امكاناتي را فراهم كرده ايم تا بتوانيد با تور دوشنبه در كوتاه ترين زمان ممكن برنامه هاي مربوط به سفر خود را انجام دهيد و راهي سفر به شهر دوشنبه شويد.

تور دوشنبه با در نظر گرفتن تمامي مسائل مربوط به سفر بهترين امكانات و خدمات را براي مسافرين فراهم مي كند تا مسافرين تور دوشنبه بتوانند از تمامي لحظات سفر خود لذت ببرند و با خيالي آسوده با تور دوشنبه همراه شوند. ما در تور دوشنبه بهترين امكانات مانند خدمات رفت و برگشت، رزرو بليط هواپيماي رفت و برگشت، رزرو بهترين هتل هاي شهر دوشنبه، تورهاي بازديد از مكان هاي گردشي و همچنين بازديد از بازار و مكان هاي خريد شهر را براي شما در نظر گرفته ايم.

تمامي كاركنان موجود در آژانس ما با چندين سال سابقه ارائه خدمات براي تور دوشنبه هستند و تمامي تلاش خود را مي كنند تا بر اساس نياز مسافر برنامه ريزي براي سفر را انجام دهند. شما نيز اگر مي خواهيد با تور دوشنبه راهي اين شهر شويد همين حالا با ما تماس بگيريد و از تمامي شرايط تور دوشنبه آگاه شويد تا بتوانيد در زمان تعطيلات بدون هيچ معطلي به سفر برويد و لحظات خوب و بيادماندني براي خود و خانواده خود به ارمغان بياوريد. شهر دوشنبه شهري بسيار زيبا است كه مي توان از لحظه ورود خود با آداب و روسوم مردم آشنا شد و از بهترين مناظر طبيعي شهر ديدن كرد.

منبع: قيمت تور لحظه آخري دوشنبه

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 2166
  • بازدید کلی : 11249
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی